Kilauea

Vrlo neobično otkriće u vulkanu

Istraživači smatraju da je oblast i dalje nepristupačna i opasna zbog plina i drugih rizika koji se pojavljuju.
Sci-Tech / Znanost | 07. 08. 2019. u 09:38 Bljesak.info

Istraživači američkog Geološkog instituta otkrili su jezero na dnu kratera najaktivnijeg vulkana na Havajima, što je vrlo neuobičajena pojava.

/ Vulkan gotovo neprestano eruptira posljednjih 30 godina

Istraživači navode kako vulkan Kilauea zagrijava vodu u jezeru, u krateru u kojem je ranije bila lava.

Temperatura vode je oko 70 stupnjeva, prenosi AP.

Lava u krateru je nestala prošle godine, kada je Kilauea prvi put prestala eruptirati, poslije više od 30 godina.

Geolog Matt Patrick izjavio je da je teško odrediti koliko je duboka komora magme ispod dna kratera u kojem je pronađena voda, jer velike količine plina neprestano izbijaju na površinu.

/ Jezero na dnu

Kilauea, smješten u sjevernom dijelu, je najmlađi i najaktivniji vulkan havajskog otočja. Vulkan gotovo neprestano eruptira posljednjih 30 godina i vulkan je s najdugovječnijom erupcijom na zemlji koja je počela 1983. i trajala je sve do lani.

Portal Accuweather piše kako je 2018. godine oko 700 domaćinstava uništeno, a pričinjena je šteta od 800 milijuna dolara kada je u svibnju 2018. vulkan eruptirao. Ta erupcija trajala je do sredine kolovoza. Vulkan od tada miruje. Istraživači kažu da Kilauea ostaje aktivan vulkan i da će eruptirati ponovno. No, kažu da, iako očekuju jasne znakove erupcije, vrijeme upozorenja na novu aktivnost moglo bi biti jako kratko.