Zapovjednik konvoja

Vukušić: Film 'Bijeli put' ne prikazuje istinu o konvoju za Novu Bilu

Vijesti / Flash | 29. 04. 2017. u 12:27 A.M.

Uoči premijere dokumentarnog filma “Bijeli put” koji govori o humanitarnom konvoju “Bijeli put za Novu Bilu i Bosnu Srebrenu”, njegov zapovjednik Herman Vukušić u subotu je priopćio da ne može i ne želi dopustiti da se njegovo ime povezuje s tim filmom "jer ne prikazuje pravu istinu o Konvoju".

Vukušić napominje kako se dragovoljno prijavio za funkciju zapovjednika Konvoja i život stavio na kocku za dobrobit Hrvata srednje Bosne, te naglašava kako "zbog pijeteta prema svim ratnim žrtvama toga kraja, kao i zbog poštovanja za poginule i ranjene pripadnike Konvoja ne može i ne želi dopustiti da se njegovo ime povezuje s tim filmom jer ne prikazuje pravu istinu o Konvoju."

Podsjeća kako je Konvoj bio jedna od najplemenitijih mirovnih i humanitarnih akcija u novijoj povijesti hrvatskog naroda s ciljem pomoći i spasa opkoljenim žiteljima Lašvanske doline tijekom hrvatsko-muslimanskih sukoba 1993. godine.

Navodi kako je upravo iz tih razloga u dobroj namjeri produkcijskoj kući Kadar ustupio veći dio svoje arhivske građe, u nadi da će napokon Konvoj biti dostojno povijesno prezentiran, no kako joj je u veljači ove godine bio primoran to uskratiti. Uvidom u scenarij filma, kako tvrdi, spoznao je da film namjerava izmijeniti više povijesnih činjenica vezanih za Konvoj te istaknuti u prvi plan uloge ljudi koji s njime gotovo da i nisu imali veze. Uz to, navodi, scenarijom nisu bili obuhvaćeni neki drugi ljudi koji su imali vrlo važnu ulogu u stvaranju Konvoja i čija je priča neizostavni dio povijesti ove akcije.

"Takav scenarij, a naposljetku i film samo je, nažalost, daljnji nastavak iskrivljavanja prave istine o Konvoju, a koja je već godinama na snazi i uglavnom služi za politikantske i samopromidžbene interese pojedinaca," smatra Vukušić.

Kao "najočitiji primjer" spominje bivšeg dubrovačkog gradonačelnika Andru Vlahušića, kojeg se u najavi filma kroz više medija spominje čak kao jednog od vođa Konvoja što je "apsolutna povijesna neistina i laž," tvrdi Vukušić i dodaje da Vlahušić u konvoju nije imao nikakvu službenu ulogu, već je bio samo specijalizant interne medicine u pratnji dr. Slobodana Langa i nije sudjelovao "niti u jednoj operativnoj zadaći od bitne važnosti za Konvoj", već su to radili, ističe, neki drugi liječnici, koji se u filmu niti ne spominju.

"Nije sudjelovao ni u tehničkim pripremama Konvoja, nije imao ikakve ovlasti u donošenju odluka u Konvoju, nije bio u Konvoju na dan polaska u ratnu zonu i nije bio na Pavlovici gdje je Konvoj pregledavala Armija BiH. Nadalje, Vlahušić nije niti sudjelovao u akciji izvlačenja više desetaka vozača i ostalog osoblja Konvoja koji su 22. prosinca 1993. tijekom povratka iz Nove Bile ostali zadržani u bazi UN-a u Uskoplju, za vrijeme jedne od najžešćih vojnih operacija Armije BiH u tom području. Za to vrijeme Andro Vlahušić, kao i još neki akteri filma, već su bili jednom nogom u Zagrebu," tvrdi Vukušić.

U svom priopćenju Herman Vukušić izražava nadu da će sljedeća godina, kad se obilježava četvrt stoljeća Konvoja, "napokon donijeti objektivan i istiniti prikaz ovog povijesnog poduhvata koji je ujedinio cijelu Hrvatsku".