Briga

Znanstvenici vjeruju da je koronavirus mutacijom postao zarazniji

Ako se zaključci potvrde to će biti prvi put da je netko pokazao da promjene na virusu značajno utječu na pandemiju.
Sci-Tech / Znanost | 13. 06. 2020. u 15:57 Bljesak.info

Znanstvenici na Floridi vjeruju kako su dokazali da je koronavirus mutirao i time postao zarazniji, piše u subotu CNN.

Istaknuli su kako je potrebno dodatno istraživanje kako bi se utvrdilo je li mutacija promijenila tijek pandemije, ali najmanje jedan od znanstvenika koji nije uključen u tu studiju tvrdi da vjerojatno je, te da bi te promjene mogle objasniti zašto se virus toliko proširio u SAD-u i Latinskoj Americi.

Riječ je o mutaciji koja je tjednima brinula znanstvenike, prenosi Hina.

Znanstvenici s floridskog instituta Scripps Research u radu koji još nije recenziran tvrde kako se mutacija odnosi na proteinski šiljak, strukturu na vanjskoj strani virusa koja mu olakšava ulazak u stanice.

Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) je ovaj tjedan objavila kako dosadašnje mutacije koronavirusa neće ugroziti efikasnost budućeg cjepiva.

WHO je prošli tjedan objavio kako mutacije ne olakšavaju prijenos virusa niti ga čine opasnijim.

Tim s floridskog instituta pokazao je da zahvaljujući mutaciji D614G virus ima mnogo više šiljaka i oni postaju stabilniji što im olakšava prodiranje u ljudske stanice.