Nove računice

VIDEO | Kraj svijeta počinje za 82 godine

Sci-Tech / Znanost | 21. 09. 2017. u 10:52 R.I.

Po proračunima Daniela Rothmana, profesora geofizike na Tehnološkom institutu u Massachusetts, čovječanstvo ima još samo 82 godine da riješi pitanje svog opstanka na Zemlji.

Rothman je pomoću jednostavne matematičke formule izračunao da će oceani uskoro sadržati toliko ugljika da će masovni pomor biti neminovan, prenosi News.com.au.

U posljednjih 540 milijuna godina, planeta je pretrpjela pet takvih događaja, uključujući istrebljenje dinosaurusa.

Najgori masovni pomor dogodio se prije 252 milijuna godina, kada je odumrlo 95 posto marinskog života zbog naglog povećanja kiselosti oceana.

Kritična količina ugljika u oceanima iznosi 500 gigatona, dok se trenutno nalazi oko 310 gigatona ovog elementa, navodi znanstvenik, prenosi B92.

Njegova studija je pokazala da će krajem stoljeća ciklus kruženja ugljika dovesti do prirodne katastrofe.

Rothman u studiji koju je objavio i The Sun, navodi da je čovječanstvo od razdoblja industrijske revolucije emitiralo u atmosferu 1.540 milijardi tona ugljen-dioksida, što je jednako količini ugljena koja bi se prostirala od polja veličine 22 x 22 metara na Zemlji do Mjeseca (razdaljina od 386.000 kilometara).

Polovina emitirane količine ugljen-dioksida ostala je u Zemljinoj atmosferi, uzrokujući 10 puta brži porast tog plina od bilo koje katastrofe koja je zadesila našu planetu.