Meteoritics & Planetary Science

Otkriven najraniji slučaj da je meteor usmrtio čovjeka

Taj podatak, koji su otkrili pretražujući državnu arhivu, znanstvenici su objavili u žurnalu „Meteoritics & Planetary Science“.
Sci-Tech / Znanost | 01. 05. 2020. u 15:04 Bljesak.info

Turski znanstvenici pronašli su dokaz o, kako se vjeruje, najranijem zabilježenom slučaju da je meteorit ubio čovjeka koji se odigrao 22. kolovoza 1888. godine.

Ovaj neobičan slučaj dogodio se u selu Sulejmanija, koje je nekada pripadalo Osmanskom carstvu, a spisi pokazuju da je lokalno stanovništvo tada prijavljivalo da su vidjeli „ogromnu vatrenu loptu“ na nebu.

„Skoro svaki događaj je zabilježen u arhivi: prirodne nepogode, financije, prepiske vlade... I ako ste 'kihnuli', to je na neki način registrirano“, izjavio je za glasnogovornik „Space“ Ozan Unsalan, izvanredni profesor katedre za fiziku na Univerzitetu u Istanbulu.

On je rekao da je jedan od mogućih razloga što se na ove dokaze čekalo dugo činjenica što većina rukopisa nije na engleskom jeziku.

U dokumentima se navodi da je u selu Sulejmanija meteorit ubio jednog čovjeka, dok je drugi teško ozlijeđen i ostao paraliziran.

Znanstvenici su pronašli tri pisma u kojima se opisuje taj događaj o kojem je obavješten i Abdul Hamid II, 34. sultan Otomanskog carstva.

U posljednjem stoljeću, a i tijekom 2000-ih, ima nekoliko dokumentiranih slučajeva da je meteorit pogodio ljude.

Godine 1954. stanovnicu istočne Alabame u Americi Ann Hodges, pogodio je dio meteorita težak 3,8 kilograma koji je probio krov njene kuće dok je spavala.

Pre samo 11 godina njemačkog 14-godišnjeg tinejdžera iz Njemačke, Gerita Blanka, pogodio je dio meteorita veličine graška.