Otok Wight

Nova otkrića o dinosaurima

Oni su primjerci vrste dinosaura koji se naziva spinosaur, poznate po dugim i uskim lubanjama s mnogo stožastih zuba - savršenih za hvatanje skliske ribe - kao i snažnim prednjim udovima i velikim kandžama.
Sci-Tech / Znanost | 30. 09. 2021. u 10:35 Bljesak.info

Fosili pronađeni na stjenovitoj plaži pokazuju da je prije otprilike 127 milijuna godina na engleskom otoku Wight bilo mnogo opasnosti jer su tamo istodobno živjele dvije vrste dosad nepoznatih grabežljivaca dinosaura prilagođenih lovu uz rub mora, piše Hina.

Znanstvenici su u srijedu objavili otkriće fosila dva mesojeda iz razdoblja krede - oba dugačka oko 9 metara i s izduženim lubanjama nalik krokodilima - na jugozapadu otoka, jednom od najbogatijih europskih lokaliteta za ostatke dinosaura.

Spinosaur

Jedan se zove Ceratosuchops inferodios, što znači "paklena čaplja s rogatim krokodilskim licem". Ime ima zbog načina života te ptice koja se hrani uz obale. Ceratosuchops je imao niz kratkih rogova i izbočina na području obrva.

Drugi se zove Riparovenator milnerae, što znači "Milnerov riječni lovac", u čast britanske paleontologinje Angele Milner, koja je umrla u kolovozu. Možda je bio nešto veći od Ceratosuchopsa.

Procjenjuje se da je svaka životinja težila oko jedne do dvije tone, s lubanjama dugačkim oko metar, kaže Chris Barker, doktorand paleontologije na Sveučilištu Southampton i vodeći autor studije objavljene u časopisu Scientific Reports.

Video: Two new species of large predatory dinosaur discovered on Isle of Wight

"Obje životinje lovile su u obalnom pojasu poput čaplji, ulazile u vodu i brzo uranjale glavu kako bi zgrabile plijen poput ribe, malih kornjača itd., A na kopnu bi učinili nešto slično, hvatajući mladunčad dinosaura ili slično. Oni bi zapravo pojeli sve male životinje koje su mogli uhvatiti“, rekao je paleontolog i koautor studije David Hone s londonskog sveučilišta Queen Mary.

Dva rođaka

Spinosauri su bili dio velike skupine dvonožnih dinosaura koji se hrane mesom, zvanih teropodi, a koji su uključivali i vrste poput Tyrannosaurus rexa. Kao poluvodeni lovci, spinosauri su ciljali drukčiji plijen jer nisu imali goleme lubanje i velike nazubljene zube T. rexa, koji su nastanili Sjevernu Ameriku oko 60 milijuna godina kasnije.

Ceratosuchops i Riparovenator lutali su okolišem okupanim suptropskom klimom nalik Mediteranu. Šumski požari povremeno su harali krajolikom, a fosili spaljenog drva pronađeni su po liticama otoka Wight.

S velikom rijekom i drugim vodenim površinama koje privlače dinosaure koji se hrane biljkama i u kojima se nalaze brojne ribe, morski psi i krokodili, stanište je Ceratosuchopu i Riparovenatoru pružilo mnogo mogućnosti za lov, rekao je Barker.

Ova su dva rođaka možda živjela u isto vrijeme, možda se razlikujući u sklonostima plijenu, ili su se možda malo razdvojili u vremenu, rekli su znanstvenici. Postojao je otprilike istovremeno i treći spinosaur po imenu Baryonyx, čiji su fosili otkriveni 1980 -ih, koji je živio u blizini i bio je približno iste veličine, možda nešto manji.

Ostaci lubanje

Djelomični ostaci Ceratosuchopa i Riparovenatora otkriveni su u blizini grada Brighstonea. Ceratosuchops je poznat po ostatcima lubanje, dok je Riparovenator poznat po ostacima lubanje i repa.

I za jednog i za drugog postoje ostaci lubanje što daje jedinstveni uvid u ta stvorenja.

Fosili su pomogli znanstvenicima u stvaranju obiteljskog stabla spinosaura koje pokazuje da loza potječe iz Europe prije nego što se preselila u Afriku, Aziju i Južnu Ameriku, kaže paleobiolog sa Sveučilišta Southampton Neil Gostling, koji je nadzirao znanstveni projekt.

Najveći Spinosaurus dosegao je 15 metara i živio u Sjevernoj Africi prije otprilike 95 milijuna godina. Razlikovao se od svojih prethodnika s otoka Wight po velikoj građi nalik na jedra na leđima i prilagodbama za vodeni način života.