Otkriće

NASA otkrila tajnu nastajanja vode na Mjesecu

Znanstvenici tvrde da je za izazivanje takve reakcije za stvaranje molekula hidroksila OH ili H2O potrebno da naelektrizirane čestice udare u površinu Mjeseca brzinom od 450 kilometara na sat.
Sci-Tech / Znanost | 21. 02. 2019. u 15:28 Anadolija

Znanstvenici Američke zrakoplovne i svemirske agencije (NASA) otkrili su formulu za stvaranje vode na površini Mjeseca.

U priopćenju NASA-e se navodi kako čestice nošene takozvanim sunčevim vjetrom udaraju u površinu Mjeseca, a pri određenoj brzini udara stvaraju pogodne uvjete za spajanje vodika i kisika, elemenata koji čine vodu.

Stručnjaci su računalnom simulacijom prikazali kako pri interakciji protona i elektrona dolazi do proizvodnje atoma vodika, koji se potom spajaju s atomima kisika koji se pri toj burnoj reakciji izdvajaju iz molekula SiO2 koji se nalaze u Mjesečevom tlu.

Pri takvom udaru čestice izazivaju reakciju izdvajanja kisika iz molekula u Mjesečevom tlu.

NASA-in fizičar William Farrell kazao je kako svako tlo ima potencijal proizvodnje vode ukoliko bude izloženo sunčevim vjetrovima.

Detaljni izvještaj naučnog istraživanja objavljen je u časopisu JGR Planets.