Kuc-kuc

Isprintano srce

Znanstvenici kažu da postoje mnogi izazovi prije nego što će u potpunosti operativna trodimenzionalna tiskana srca biti dostupna za transplantacije pacijentima.
Sci-Tech / Znanost | 15. 04. 2019. u 15:56 Bljesak.info

Znanstvenici u Izraelu predstavili su trodimenzionalno printano srce s ljudskim tkivom i krvnim sudovima, nazvavši to prvim i ''velikim medicinskim preokretom'' koje doprinosi mogućnostima za transplantacije.

Srce, veličine zečjeg, označava da je ''prvi put da je itko igdje uspješno dizajnirao i otiskao čitavo srce opskrbljeno stanicama, krvnim sudovima i komorama'', rekao je Tal Dvir sa Sveučilišta Tel Aviv, koji je rukovodio projektom.

Podsjetio je kako je ranije tiskana 3D struktura srca, ali ne sa stanicama i krvnim sudovima.

Znanstvenici međutim kažu da postoje mnogi izazovi prije nego što će u potpunosti operativna trodimenzionalna tiskana srca biti dostupna za transplantacije pacijentima.

Novinarima je prikazano takvo srce veličine trešnje na Sveučilištu Tel Aviv pošto su znanstvenici objavili svoj pronalazak u magazinu Advanced Science.

Istraživači sada moraju naučiti tiskana srca ''da se ponašaju'' kao prava. Potom planiraju da testiraju presađivanje na životinjama, prenijela je Beta.

''Možda će za deset godina postojati tiskani organi u najboljim bolnicama diljem svijeta i ove procedure će se rutinski izvoditi'', rekao je Dvir, dodavši da će bolnice po svoj prilici početi s jednostavnijim organima nego što je srce.