Gravitacijski ''microlensing''

Znanstvenici prvi put pronašli egzoplanete izvan naše galaksije

Odsad se čovječanstvu ne može sakriti niti planet koji je udaljen milijardama svjetlosnih godina od nas
Sci-Tech / Svemir | 06. 02. 2018. u 12:17 Bljesak.info

Pomoću tehnike gravitacijskog ''microlensinga'' i uz pomoć NASA-ina svemirskog teleskopa Chandra X-Ray Observatory znanstvenici su prvi put uspjeli zabilježiti taj astronomski fenomen u udaljenoj galaksiji.

Naime, znanstvenici su na udaljenosti od 3,8 milijardi svjetlosnih godina identificirali skupinu egzoplaneta i to je prvo takvo opažanje u povijesti svemirskih istraživanja.

Pronađeni planeti variraju veličinom, pa tako ima onih koji nisu veći od Zemljina Mjeseca, a ima ih i veličine Jupitera.

''Vrlo smo uzbuđeni zbog ovog otkrića. To je prvi put da je bilo tko otkrio planete izvan naše galaksije'', ističe profesor Xinyu Dai sa Sveučilišta u Oklahomi, piše Zimo.co.

Dai je istraživanje, koje je proveo zajedno s kolegom dr. Eduardom Guerrasom, objavio u znanstvenom časopisu The Astrophysical Journal.

Spomenuta tehnika "microlensinga" jedina je pouzdana metoda pronalaska udaljenih svemirskih tijela, poput zvijezda i kvazara te, naravno, planeta izvan Sunčeva sustava.

''Ne postoji niti najmanja šansa za diretno promatranje tih planeta, čak niti s najboljim teleskopom koji znanstvena fantastika može osmisliti'', naglašava Dai.

Ipak, znanstvenici imaju mogućnost otkriti njihovu prisutnost i na temelju dobivenih podataka izračunati približnu masu tih izrazito udaljenih planeta, piše Zimo.co.

''Microlensing'' je tehnika koja radi tako kada gravitacija isturene zvijezde savija i pojačava svjetlost zvijezde u pozadini, u trenutku kada se nalaze točno jedna ispred druge u odnosu na promatrača. Taj specijalni način pojačavanja svjetlosti može otkriti neke ključne stvari o prirodi prednje zvijezde i planeta.