Udaljena 1500 svjetlosnih godina

Znanstvenici pronašli "jednoroga", najmanju crnu rupu u galaksiji

Znanstvenici ističu kako je minijaturna crna rupa od Zemlje udaljena oprilike 1500 svjetlosnih godina.
Sci-Tech / Svemir | 23. 04. 2021. u 14:06 Bljesak.info

Svemir je prepun crnih rupa, no znanstvenici su navikli da su te rupe prilično velike i samo se povećavaju. Međutim, crna rupa koju su pronašli u Mliječnoj stazi i koja je najbliža našem Sunčevu sustavu najmanja je koju su dosad otkrili.

Kako su zapisali u svom radu objavljenom u časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, crna rupa koju su nazvali "Jednorog", ima masu otprilike tri puta veću od našeg Sunca, a nalazi se u društvu sjajne zvijezde koja spada u kategoriju crvenih divova. Za razliku od nekih drugih crnih rupa, znanstvenici nisu primijetili da Jednorog privlači materijal s obližnje zvijezde koja je 173 puta svjetlija od našeg Sunca.

Nazvali smo ju Jednorog djelomice jer je u konstelaciji Monoceros, što se prevodi kao jednorog, a djelomice jer se radi o jedinstvenom sustavu kad su crne rupe u pitanju, istaknuo je doktorand sa Sveučilišta Ohio State Tharindu Jayasinghe.

Inače se u astronomiji koriste tri kategorije za crne rupe - najmanja odnosno jednorozi, najveća odnosno supermasivne rupe te onih nekoliko koje su negdje između toga.

Kategorija jednoroga spada u područje koje se nalazi između najvećih poznatih neutronskih zvijezda koje imaju 2,2 puta veću masu od Sunca i onih koje imaju masu 5 puta veću od Sunca.

Jednorog je zaista jedna od najmanjih mogućih crnih rupa, dodao je Jayasinghe, piše Zimo.

Znanstvenici ističu kako je minijaturna crna rupa od Zemlje udaljena otprilike 1500 svjetlosnih godina. Iako je to najbliža crna rupa Zemlji, ona je još uvijek veoma daleko. Naime, najbliža zvijezda našem sustavu, Proxima Centauri, udaljena je 4 svjetlosne godine.