Letjelica Kepler

Znanstvenici pronašli 20 novih planeta koji bi mogli biti pogodni za život

Znanstvenici će morati provjeriti jesu li ti planeti zaista pogodni za život
Sci-Tech / Svemir | 02. 11. 2017. u 12:50 Bljesak.info

Iako se čini da su otkrića planeta poput Zemlje rijetka pojava, jedna je studija pokazala kako je pomoću svemirske letjelice Kepler otkriveno da svaka peta zvijezda koja nalikuje Suncu u orbiti ima jedan planet poput Zemlje koji je dovoljno blizu zvijezdi da postoji mogućnost tekuće vode.

Nova studija zapažanja letjelice Kepler s njene prve misije ističe kako postoji velika vjerojatnost da je otkriveno 20 novih planeta koji su pogodni za život. Istraživači još nisu u potpunosti sigurni jesi li ti planeti pogodni za život, zbog čega će biti potrebna dodatna istraživanja, ali čini se kako ti planeti imaju velik potencijal.

Mnogi od novootkrivenih 20 planet kruže oko zvijezdi koje su nalik Suncu. Najduža godina koja je zabilježena na tim planetima traje 395 dana, a najkraća samo 18 dana. Planeti koji su otkriveni pored manjih zvijezda tipično imaju mnogo kraće godine od onih koje su zabilježene Keplerom, piše Zimo.co.

Video: Analiza podataka s letjelice Kepler

Kepler je regiju u kojoj se ti planeti nalaze promatrao četiri godine, a mnogi od planeta, koji imaju veće orbite, su promatrani samo jednom do dva puta. Međutim, planete se može promatrati pomoću teleskopa Hubble i tako potvrditi trenutna nagađanja.

Iako su mnogi planeti pogodni za život pronađeni i u prošlosti, ovi planeti mogli bi imati poseban značaj. Abel Mendez, direktor Laboratorija za pročavanje potencijala za život na planetima, istaknuo je da su ovi planeti važni zbog svojih orbita koje su slične Zemljinoj te zbog zvijezda koje nalikuju Suncu.