Tehnikom microlensinga

Znanstvenici po prvi put pronašli egzoplanete izvan naše galaksije

Astronomi su dosad planete izvan Sučevog sustava pronalazili isključivo unutar naše galaksije, a jedino su izvan naše galaksije mogli promatrati udaljene zvijezde i druge veće pojave u svemiru (poput nakupina zvijezda, maglica, itd.).
Sci-Tech / Svemir | 05. 02. 2018. u 11:53 Bljesak.info

Pomoću tehnike gravitacijskog "microlensinga" i uz pomoć NASA-inog svemirskog teleskopa Chandra X-Ray Observatory, znanstvenici su po prvi put uspjeli zabilježiti taj astronomski fenomen u udaljenoj galaksiji. Naime, znanstvenici su na udaljenosti od 3,8 milijardi svjetlosnih godina identificirali skupinu egzoplaneta i to je prvo takvo opažanje u povijesti svemirskih istraživanja.

Pronađeni planeti variraju veličinom pa ih tako ima koji nisu veći od Zemljinog Mjeseca, a ima i onih koji su veličine Jupitera.

"Vrlo smo uzbuđeni ovim otkrićem. To je prvi put da je bilo tko otkrio planete izvan naše galaksije", ističe profesor Xinyu Dai sa Sveučilišta Oklahoma, piše Zimo.co.

Dai je istraživanje, koje je proveo zajedno s kolegom dr. Eduardom Guerrasom, objavio u znanstvenom časopisu The Astrophysical Journal.

Spomenuta tehnika "microlensinga" jedina je pouzdana metoda pronalaska udaljenih svemirskih tijela, poput zvijezda i kvazara te naravno i planeta izvan Sunčevog sustava.

"Ne postoji niti najmanja šansa za diretno promatranje tih planeta, čak ne niti s najboljim teleskopom kojeg znanstvena fantastika može osmisliti", naglašava Dai.

Ipak, znanstvenici imaju mogućnost otkriti njihovu prisutnost i na temelju dobivenih podataka izračunati približnu masu tih izrazito udaljenih planeta.

"Microlensing" je tehnika koja radi tako kada gravitacija isturene zvijezde savija i pojačava svjetlost zvijezde u pozadini, u trenutku kada se nalaze točno jedna ispred druge u odnosu na promatrača. Taj specijalni način pojačavanja svjetlosti može otkriti neke ključne stvari o prirodi prednje zvijezde i planeta.