Nepregledni svemir

Znanstvenici otkrili zanimljive "obline" u našoj galaksiji

Sci-Tech / Svemir | 02. 08. 2019. u 16:54 Bljesak.info

Znanstvenici iz dana u dan otkrivaju nove tajne svemira. Posljednja u nizu bavi se našom galaksijom.

Naime, nakon šest godina proučavanja posebne vrste zvijezda znanstvenici sa Sveučilišta u Varšavi napravili su novi i napredniji 3D model naše galaksije te otkrili kako je galaksija nešto drukčija no što smo dosad mislili.

Znanstvenici su dosad Mliječnu stazu smatrali prilično ravnom galaksijom, s tek ponekom oblinom na samom rubu. No dugogodišnje proučavanje otkrilo je kako i nije baš sve ravno u galaksiji.

Preciznim mjerenjima svjetlosti koja dopire od pulsirajućih promijenjivih zvijezda Cefeida, a koja je veoma stabilna i jača od Sunca, znanstvenici su uspjeli izraditi popunu kartu galaksije, javlja Zimo.co.

Tim znanstvenika pronašao je tisuće Cefeida diljem galaksije, pažljivo ih katalogizirao i nakon ponovljenih mjerenja stvorio portret galaksije.

Naša karta pokazuje da disk Mliječne staze nije ravan. On je savijen na najudaljenijem kraju od središta galaksije. Ovo je prvi put da smo koristili individualne objekte kako bismo to pokazali u tri dimenzije, pojasnio je suautor rada Prezmek Mroz.

Tako naša galaksija gledana "s boka" ima oblik slova "S". Što uzrokuje tu zaobljenost, nije poznato, ali znanstvenici rade i na otkrivanju te tajne.