Falout - ružičasti patuljasti planet

Znanstvenici otkrili najudaljenije tijelo u Sunčevom sustavu

Novootkriveni objekt udaljen je 120 astronomskih jedinica od Sunca.
Sci-Tech / Svemir | 19. 12. 2018. u 12:50 Bljesak.info

Skupina znanstvenika iz SAD-a i Čilea, otkrila je predmet za koji se vjeruje da je najudaljenije tijelo u Sunčevom sustavu.

Od milja nazvan ''Farout'', odnosno službenog naziva ''2018 VG18'', ovaj mali planet udaljen je 120 astronomskih jedinica (udaljenosti od Zemlje do Sunca). Za usporedbu, Pluton je udaljen 34 astronomske jedinice.

''2018 VG18 je mnogo udaljeniji i sporiji od bilo kojeg objekta u Sunčevom sustavu pa će nam biti potrebne godine kako bismo utvrdili njegovu orbitu'', istaknuo je u izjavi Scott S. Sheppard, jedan od članova istraživačkog tima, piše Zimo.co.

Foto: Roberto Molar Candanosa | Scott S. Sheppard | Carnegie Institution for Science / Udaljenost Farouta od Sunca

Ono što su znanstvenici do sad utvrdili je da ''Farout'' ima promjer od oko 500 kilometara, zbog čega spada u kategoriju planeta ''patuljaka''. Zbog svog ružičastog odsjaja, znanstvenici nagađaju kako bi na njegovoj površini moglo biti puno leda. Procjenjuje se da se okreće veoma sporo te mu za jedan obilazak Sunca treba i više od 1.000 godina.

Ovo otkriće je zaista međunarodni uspjeh zbog korištenja teleskopa na Havajima i u Čileu, a kojim upravlja Japan, uz suradnju institucija i sveučilišta iz SAD-a.