Astronomi opet proučavaju

Tajanstveni asteroid koji nas je mimoišao je svemirski brod?!

Astronomi koji tragaju za izvanzemaljskom inteligencijom usmjerit će teleskop prema asteroidu da vide ima li znakova da nije nastao prirodno jer je ovo prvi međuzvjezdani posjetitelj
Sci-Tech / Svemir | 13. 12. 2017. u 08:40 Bljesak.info

Astronomi će se ponovno baciti na proučavanje prvog asteroida koji je stigao izvan Sunčeva sustava, jer neki misle da bi to mogao biti - svemirski brod.

Astronomi su sasvim logično pretpostavili da je ovaj objekt u obliku cigare neobičan asteroid, no astronomi koji su posvećeni potrazi za znakovima izvanzemaljske inteligencije misle da bi ovo mogao biti prvi dokaz neke takve civilizacije. Zbog toga će ponovno usmjeriti teleskop prema asteroidu koji je stigao iz smjera neke druge zvijezde kako bi ga još detaljnije proučili i otkrili odakle je stigao.
Kad su ga otkrili, dali su mu ime Oumuamua, što znači "glasnik", a radi se o objektu dugom 400 metara koji je 10 puta dulji nego što je širi.

Ovo je potpuno drugačije od asteroida koje smo dosad otkrili u Sunčevu sustavu. Istraživači nagađaju da bi takav oblik mogao biti koristan za letjelicu koja mora prevaliti ogromna svemirska prostranstva jer bi smanjio površinu koju mogu pogoditi međuzvjezdani plinovi i čestice prašine, prenosi Independent.

Ovaj objekt svemirom juri brzinom od 315.000 km/h i zbog toga neće ostati zarobljen Sunčevom gravitacijom. Analiza njegove orbite pokazuje i da je proletio kroz Sunčev sustav "okomito" na njegovu ravninu.

''Iako je vjerojatnije prirodno porijeklo ovog objekta, trenutno nema konsenzusa oko toga što bi to moglo biti i Breakhtrough Listen je odlično pozicioniran da istraži mogućnost da je Oumuamua izgrađen'', navode iz inicijative iza koje stoji i milijarder Yuri Milner. Koriste teleskop Green Bank kako bi analizirali objekt.

Andrew Siemion iz SETI istraživačkog centra na Berkeleyju kaže da je prisutnost ovog objekta odlična prilika da se demonstrira sposobnost praćenja bliskih i brzih objekata i potraga za umjetnim predajnicima.  Oumuamua je trenutno od nas na dvostruko većoj udaljenosti nego što smo mi od Sunca (2 AU). Čak i ako ne pronađu znakove elektronike, analiza teleskopom će pokazati što se sve nalazi oko ovog asteroida.