Vjetar

Poslušajte – Objavljeni zvuci s Marsa

Thomas Pike s Imperijalnog koledža u Londonu kaže da su zvuci ''prilično drugačiji od svega što smo iskusili na Zemlji''.
Sci-Tech / Svemir | 08. 12. 2018. u 11:02 Bljesak.info

Sonda InSight koja se od prošlog tjedna nalazi na površini Marsa, snimila je zvuke marsovskog vjetra, tutnjavu niske frekvencije. Snimku je, prenosi FTV, objavio NASA-in centar za razvoj.

Procjenjuje se da je vjetar bio brzine 16 do 24 kilometara na sat, a znanszvenici navode da je riječ o prvim zvucima s Marsa koje ljudsko uho može čuti.

''Podsjeća me na sjedenje napolju u vjetrovito ljetnje popodne. U neku ruku, ovako bi zvučalo da sjedite u sondi InSight na Marsu'', rekao je Don Benfield, znanstvenik sa sveučilišta Cornell.

Znanstvenici uključeni u projekt slažu se da zvuk ima izvanzemaljsku kvalitetu.

Buku je napravio vjetar koji je puhao u solarne panele InSighta i tako izazvao vibriranje cijele svemirske sonde. Zvukove su snimili senzor za zračni pritisak i seizmometar sonde.

Niska frekvencija je posljedica male gustoće zraka na Marsu, ali i samog seizmometra, čija svrha je otkrivanje seizmičkih valova u podzemju.

InSight je na Mars sletio 26. studenog.