Dobro smo prošli

Promašio nas je najveći neotkriveni asteroid od 2011. godine

Asteroid oznake 2020 LD prohujao je pored nas na oko 80% Mjesečeve udaljenosti od Zemlje 5. lipnja, a astronomi ga nisu otkrili sve do dva dana nakon toga.
Sci-Tech / Svemir | 18. 06. 2020. u 11:43 Bljesak.info

2020. godina neće u povijesti biti zapisana kao pretjerano blistava za ljudski rod. Ako uzmemo u obzir pandemiju, nemire diljem svijeta, najezde skakavaca, potrese, prijetnje novim svjetskim ratom i slične katastrofe, neki će reći da nam još za potpuni doživljaj nedostaje udar asteroida – a nije da nije bilo prilike za to.

Kako smo sada još jednom (prekasno) doznali, još jedan prilično velik asteroid imao je potencijal "začiniti" nam ovu godinu, i to početkom ovog mjeseca.

Asteroid oznake 2020 LD proletio je prilično blizu Zemlji, na 80% prosječne Mjesečeve udaljenosti, odnosno 306.675 kilometara od našeg planeta, 5. lipnja u 10:25 sati po hrvatskom vremenu. Ono što donekle zabrinjava jest činjenica da su ga astronomi s Havaja primijetili tek dva dana nakon toga, 7. lipnja – iako, i da su ga opazili i koji dan ranije, to ne bi ništa promijenilo, prenosi Bug.

Ovaj asteroid 45. je koji je ove godine zabilježen na manje od jedne lunarne distance od Zemlje, no po veličini je zasjeo na prvo mjesto te ljestvice. I to ne samo za ovu godinu, nego je 2020 LD bio i najveći asteroid koji je Zemlji prišao bliže od Mjeseca još od 2011. godine. Dodatno, na top listi takvih asteroida ikada zabilježenih zauzeo je deveto mjesto.

Isto tako, ovo je bio jedan od najvećih asteroida u povijesti koji su prošli tako blizu Zemlji, a da nisu otkriveni unaprijed. Jednoga, koji nam se bio prikrao iz pravca Sunca, imali smo prilike susresti prošloga ljeta.

Koliko je zapravo velik bio 2020 LD? Astronomi kažu kako mu je promjer bio između 89 i 200 metara, s najboljom procjenom na oko 140 metara. Pored nas je protutnjao brzinom od 97.890 km/h u odnosu na Zemlju, a da je imao prilike udariti u nju – posljedice bi vjerojatno bile katastrofalne po širu regiju na koju bi pao (što uvelike ovisi o kutu ulaska u atmosferu).

Izračuni pokazuju da će ponovno u naše krajeve navratiti u lipnju 2070. godine.