Znanstvenici zbunjeni

Otkrivena gigantska crna rupa koja "uopće ne bi trebala postojati"?

Gigantska crna rupa koju su navodno otkrili u Europskom gravitacijskom opservatoriju mogla bi imati 6,5 milijardi puta veću masu od Sunca i, u teoriji, ne bi uopće trebala postojati.
Sci-Tech / Svemir | 02. 09. 2019. u 12:35 Bljesak.info

Svemir je toliko velik i neistražen da svako toliko znanstvenici naiđu na nešto što ih zbuni i potpuno promijeni način na koji gledaju na taj dio svemira. Novi izvor zbunjenosti u znanstvenim krugovima zapravo ne bi trebao postojati.

Iako još nema službene potvrde – jer ni znanstvenici sami nisu u potpunosti sigurni što su otkrili i kako je to moguće, u znanstvenim se krugovima sve glasnije spominje otkrivanje crne rupe koja "ne bi smjela postojati". Točnije, znanstvenici su navodno otkrili nešto što bi moglo biti crna rupa sto puta veća od Sunca, odnosno dvostruko veća od onoga što su fizičari smatrali da je uopće moguće.

Crna rupa nastaje kad zvijezda umire i kad je njezina stara jezgra "tek" 50 puta veća od mase Sunca. Veće zvijezde ili gube materiju dok ne postanu dovoljno male da se uruše u crnu rupu ili nestanu u snažnoj eksploziji, javlja Zimo.co.

No gigantska crna rupa koju su navodno otkrili u Europskom gravitacijskom opservatoriju mogla bi imati 6,5 milijardi puta veću masu od Sunca i, u teoriji, ne bi uopće trebala postojati.

Znanstvenici sumnjaju da je ova crna rupa nastala kao rezultat spajanja 30 – 50 manjih crnih rupa, a da se novonastala crna rupa potom spojila s još jednom velikom. To bi moglo objasniti signale koje su otkrili, ali su, zasad, veoma oprezni u davanju bilo kakvih konkretnijih informacija.

Što su točno znanstvenici otkrili i što to znači, službeno nećemo saznati do proljeća 2020. godine, kad bi tim znanstvenika koji proučava tu pojavu trebao objaviti svoj izvještaj.