Starosti 3,5 milijuna godina

NASA pronašla organsku tvar na Marsu

Sci-Tech / Svemir | 09. 06. 2018. u 17:34 Bljesak.info

NASA-in rover Curiosity pronašao je organske spojeve u 3,5 milijarde godina starim sedimentima u krateru na Marsu, objavila je u četvrtak američka svemirska agencija, prenose mediji.

Kako prenosi CNN, rover je isto tako u Marsovoj atmosferi detektirao prisutnost metana. Podaci prikupljeni bušenjem u Marsovu krateru Gale dio su potrage NASA-e za organskim molekulama koje bi mogle pokazati da je nekada na površini Crvenog planeta postojao život.

Potraga za životom izvan Zemlje fokusira se na 'građevne elemente' života kakvog poznajemo, što uključuje organske spojeve i molekule, premda oni mogu postojati i bez života.

Organske tvari mogle bi biti potvrda o postojanju života u davnoj prošlosti, ili izvor hrane za život, prenosi CNN. Metan se smatra najjednostavnijom organskom molekulom i prisutan je i na drugim mjestima u Sunčevu sustavu koja bi mogla biti pogodna za život, poput Saturna, ili Jupiterovih mjeseca Europe i Titana. Međutim, ako život i postoji izvan Zemlje, mogao bi biti jako različit od onoga kakvog poznajemo.

Nova su otkrića objavljena u četvrtak u časopisu Science, a znanstvenici vjeruju da bi ona mogla predstavljati "veliki napredak u astrobiologiji".

"Jako smo proširili našu potragu za organskim spojevima, što je ključno u potrazi za životom", rekao je znanstvenik Paul Mahaffy, autor studije i direktor u NASA-inom Goddard Space Flight Centru.

I neke prijašnje studije ukazivale su na to da na Marsu postoji atmosferski metan i organski spojevi, no podaci s Curiosityja osigurali su jasniju sliku o uvjetima i procesima na Marsu danas, kao i u davnoj prošlosti prije više milijardi godina.

"S ovim novim nalazima, Mars nam govori da smo na dobrom tragu u potrazi za dokazima života. Uvjeren sam da će naše sadašnje i buduće misije dovesti do novih neočekivanih otkrića na Crvenom planetu", rekao je NASA-in znanstvenik Thomas Zurbuchen.