Discovery Program

NASA predstavila četiri moguća cilja u budućem istraživanju Sunčevog sustava

Američka svemirska agencija u sklopu svojeg Discovery Programa odredila je četiri potencijalne lokacije u Sunčevom sustavu od koje će dvije vjerojatno postati ciljevi budućih misija.
Sci-Tech / Svemir | 17. 02. 2020. u 17:13

NASA je prošloga tjedna predstavila Discovery Program kojim želi ispitati potencijalne lokacije unutar Sunčevog sustava te odabrati one najpogodnije za soje buduće svemirske misije.

U te su svrhe predstavili četiri potencijalna cilja čije bi dodatno istraživanje moglo odgovoriti na neka bitna pitanja o svemiru i produbiti naše razumijevanje kompleksnih svjetova unutar Sunčevog sustava, javlja Bug.

U uži izbor ušle su misije:

DAVINCI+

Punim imenom Deep Atmosphere Venus Investigation of Noble gases, Chemistry, and Imaging Plus, ova misija imala bi za cilj analizirati atmosferu Venere i ispitati je li na tom planetu ikada postojao ocean. Prema Veneri bi bio poslan orbiter, dok bi na njezinu porvšinu bila spuštena sonda u obliku oklopljene sfere sa znanstvenim instrumentima.

IVO

Misija Io Volcano Observer istraživala bi Jupiterov mjesec Ionu, a cilj bi joj bio ispitati kako plima i oseka oblikuju svemirska tijela. Ovaj mjesec vulkanski je najaktivniji dio Sunčevog sustava, a procese oblikovanja površine i unutrašnjosti na njemu pokreće snažna Jupiterova gravitacija.

TRIDENT

Ova misija istraživala bi nepoznati svijet ledenog Neptunovog mjeseca Tritona, smještenog na vanjskim rubovima Sunčevog sustava. Sonda koja bi kraj njega proletjela snimila bi ga u detalje, otkrivajući pritom aktivnosti na njegovoj površini.

VERITAS

Još jedna misija koja cilja na Veneru, Venus Emissivity, Radio Science, InSAR, Topography, and Spectroscopy, imala bi za cilj ispitati zašto je Venera danas toliko drugačija od Zemlje. Poseban orbiter s radarom izradio bi detaljnu topografsku 3D mapu Venerine površine i analizirao njezine tektonske i vulkanske procese.

Svaka od ovih misija dobit će po 3 milijuna dolara i devet mjeseci za provođenje studije. Svi rezultati će na kraju ovog razdoblja biti predstavljeni vodstvu NASA-e, a odgovorni u agenciji će odlučiti koje, najviše dvije od četiri, misije će zaista u budućnosti i financirati. Odabir će biti obavljen na temelju potencijalne znanstvene vrijednosti projekata i njegove izvedivosti.