Zbog uništenja indijskog satelita

NASA ima zabrinjavajuće upozorenje

Sci-Tech / Svemir | 03. 04. 2019. u 09:36 Bljesak.info

Nekoliko dana nakon što je Indija službeno potvrdila uspješno uništenje jednog od svojih satelita, NASA je izdala vrlo zabrinjavajuće upozorenje.

NASA-in voditelj Jim Bridenstine nedavno je uništenje indijskog satelita nazvao 'groznom stvari' koja bi mogla ugroziti živote astronauta na Međunarodnoj svemirskoj stanici (ISS).

U izjavi zaposlenicima Bridenstine je naglasio da je projektil kojim je satelit uništen stvorio barem 400 komada orbitalnog otpada, uključujući 60 komada koji su veći od 18 centimetara. Premda je sam satelit na manjoj visini od ISS-a, 25 njegovih komada izbijeni su iz njegove orbite te su time postali potencijalnim rizikom.

'Radi se o nečemu neprihvatljivom - NASA mora biti jako jasna oko opasnosti koju ovo stvara' rekao je Bridenstine.

Premijer Indije Narendra Modi je usred izbornog razdoblja objavio uspješni završetak 'Misije Shakti' - testiranja projektila kojim su uništili jedan od njihovih satelita. Ovo je, podsjetimo, četvrto takvo uništenje - prije Indije su ga odradili SAD, Rusija i Kina.

Indijska vlada objavila je kako je test uspješno proveden te da je sav otpad završio u niskoj orbiti iz koje će ući u atmosferu te se spaliti ili pasti u more.

Izvor: Društvene mreže / Autor: NASA - Video: 2019 Indian Anti-Satellite Weapon Test

NASA-ina simulacija, doduše, tvrdi suprotno. NASA i partneri su procjenili rizik koji razaranje satelita predstavlja ISS-u te su proračunali da je opasnost unutar sljedećih deset dana porasla za 44 posto.

Bridenstine je kasnije rekao da su astronauti i dalje sigurni te da će ISS moći pomaknuti kako bi izbjegla otpad. 'Dobra stvar je što je cijela stvar dovoljno nisko u orbiti da će se s vremenom rasipati' rekao je.