Problem riješen

Nakon mjesec dana NASA popravila računalo na Hubbleu

Prebacivanje na pričuvni hardver potrajalo je preko tjedan dana, ali je u konačnici bilo uspješno, pa svemirski teleskop ponovno reagira na naredbe iz kontrolnog centra.
Sci-Tech / Svemir | 18. 07. 2021. u 12:31 Bljesak.info

NASA je u petak poslijepodne službeno objavila dobru vijest iz orbite – Hubble se vratio!

Naime, njihov svemirski teleskop uspješno je prošao kroz dugotrajni pad sustava, uzrokovan vjerojatno greškom u hardveru, o čemu smo već izvještavali.

Nakon mjesec dana aktivnog rješavanja problema i, na kraju, prebacivanja glavnog znanstvenog računala Hubblea na pričuvni hardver, preko 30 godina stari uređaji ponovno su živnuli i počeli komunicirati sa zemaljskom kontrolom misije.

S takozvane "B strane" dvostrukog hardvera operacije koje upravljaju znanstvenim eksperimentima prebačene su na "A stranu", gdje je sustav podignut u normalnom režimu rada, javlja Bug.

Zajedno s modulom koji je zakazao (Science Instrument and Command & Data Handling, ili SI C&DH) na alternativna su sučelja prebačeni i ostali dijelovi hardvera koji moraju komunicirati s njime.

Pripreme za ovu operaciju trajale su desetak dana, da bi sve bilo uspješno prebačeno na pričuvni hardver tijekom četvrtka i petka.

Nakon što su svi koraci načinjeni prema planu, rezervni payload computer, računalo koje upravlja znanstvenim instrumentima Hubblea, uključeno je i na njega je poslan softver, što je rezultiralo povratkom u normalni režim rada.

Hubbleov tim će sada jedno vrijeme pratiti rad hardvera kako bi se uvjerili da sve funkcionira kako treba.

Istodobno će početi vraćati znanstvene instrumente iz safe modea u normalni način rada, što će potrajati nešto duže od jednog dana zbog procedura koje osiguravaju da su svi dijelovi na stabilnim radnim temperaturama. Nakon toga odradit će se i redovite kalibracije, a tek potom će Hubble nastaviti sa svojom misijom snimanja svemira, možda već tijekom ovog vikenda.

Zanimljivo, od prvog NASA-inog priopćenja da nešto s Hubbleom nije u redu, objavljenoga 16. lipnja, pa sve do posljednjega, sa sretnim završetkom, prošlo je točno mjesec dana. Sretne vijesti o oporavku i uspješnom aktiviranju backupa objavljene su, naime, s datumom 16. srpnja.