Zanimljivo otkriće

Ljudski urin sadrži jednu od ključnih komponenti za gradnju betona na Mjesecu

Kolonizacija Mjeseca jedan je od prioritetnih ciljeva najvećih svemirskih agencija - američke NASA-e, europske ESA-e i kineske CNSA-e.
Sci-Tech / Svemir | 30. 03. 2020. u 12:12 Bljesak.info

Da bi bilo tko izgradio stalnu bazu na Mjesecu, morat će pronaći način kako u grandji iskoristiti lokalne resurse tamo, jer je to u konačnici znatno manje komplicirano od slanja potrebnog materijala sa Zemlje.

Znanstvenici ESA-e u novoj studiji su otkrili da sami astronauti (zapravo čocjek kao vrsta), u sebi imaju jednu neočekivanu, ali možda i ključnu komponentu za proizvodnju mjesečevog betona.

Naime, otkrili su da je urea, koja je dio urina, mogući ključ u proizvodnji betona na Mjesecu, jer je u laboratoriju mješavina mjesečevog materijala i uree dala obećavajuće rezultate.

ESA-ini znanstvenici su pomoću uree i drugih plastifikatora uspjeli ud mjesečeve prašine napraviti čvrst materijal sličan mjesečevom regolitu. Pomoću 3D printera, uspjeli su proizvesti cilindre od blata, naslagane jedne na druge.

Njihovi uzorci pokazali su da imaju dobru nosivost te da zadržavaju stabilnost i kad su zagrijani na 80 stupnjeva Celzija. Pokazali su i odličnu optpronst na učinak smrzavanja, a znanstvenici su da bi to otkrili, u osam ciklusa zamrznuli pa odmrznuli uzorke tog mjesečevog betona.

Sad još samo trebaju sve to preseliti na Mjesec i gradnja može početi.