Mikrometeoriti

Godišnje na Zemlju padne više od 5.000 tona izvanzemaljske prašine

Međuplanetarne čestice prašine s kometa ili asteroida, velike od nekoliko desetinki do stotinki milimetra, glavni su izvor izvanzemaljske materije na našem planetu.
Sci-Tech / Svemir | 15. 04. 2021. u 18:57 Bljesak.info

Svake godine na naš planet padaju gomile prašine s kometa i asteroida. Te međuplanetarne čestice prašine prolaze kroz našu atmosferu i stvaraju zvijezde padalice.

Neki od njih dođu do tla u obliku mikrometeorita.

Šest ekspedicija na Antaktici

Međunarodni program koji su gotovo 20 godina provodili znanstvenici s CNRS-a, Université Paris-Saclay i francuskog Nacionalnog muzeja prirodne povijesti uz potporu Francuskog polarnog instituta, utvrdio je da 5.200 tona ovih mikrometeorita godišnje dosegne tlo. Studija je objavljena u časopisu Earth & Planetary Science Letters.

Mikrometeoriti oduvijek padaju na naš planet. Te međuplanetarne čestice prašine s kometa ili asteroida čestice su od nekoliko desetinki do stotinki milimetra koje su prošle kroz atmosferu i dospjele na površinu Zemlje.

Kako bi prikupio i analizirao te mikrometeoriti, istraživač CNRS-a Jean Duprat je tijekom posljednja dva desetljeća vodio šest ekspedicija u blizini francusko-talijanske stanice Concordia, udaljene oko 1.100 kilometara od obala Zemlje Adélie, javlja Bug.

Ovaj francuski teritorij u srcu Antarktike idealno mjesto za sakupljanje izvanzemaljskih uzoraka zbog niske stope nakupljanja snijega na tom području i gotovo potpunog nedostatka bilo kakve kopnene prašine.

Te su ekspedicije prikupile dovoljno izvanzemaljskih čestica veličine od 30 do 200 mikrometara kako bi izmjerile njihov godišnji tok, koji odgovara masi koja se akumulira na Zemlji po kvadratnom metru godišnje.

Deset tona meteorita

Ako se dobiveni rezultati primijene na cijeli planet, dolazi se do velike brojke od 5.200 tona mikrometeorita godišnje. To je glavni izvor izvanzemaljske materije na našem planetu. Za usporedbu, na Zemlju godišnje padne desetak tona većih objekata poput meteorita.

Većina mikrometeorita vjerojatno dolazi od kometa, čak 80%, a ostatak je iz asteroida. To su dragocjene informacije za bolje razumijevanje uloge ovih međuplanetarnih čestica prašine u opskrbi vodom i ugljičnim molekulama na mladoj Zemlji.