Napokon

Otkriveno kad bi SpaceX-ov svemirski internet mogao biti dostupan u cijelom svijetu

Sci-Tech / Internet | 24. 06. 2021. u 18:19 Bljesak.info

Otkako je SpaceX krenuo sa lansiranjem svojih Starlink satelita, ljudi diljem svijeta raspituju se o tome kad bi usluga "svemirskog interneta" mogla biti dostupna i u njihovom kraju.

Čini se da smo napokon dobili odgovor na to pitanje. Predsjednica SpaceX-a, Gwynne Shotwell, otkrila je tijekom svog gostovanja na Macquarie Technology Summit, da bi Starlinkovi sateliti trebali pokriti cijeli svijet već u rujnu ove godine.

No, činjenica da Starlinkovi sateliti pokrivaju cijeli svijet ne znači i da će SpaceX tu uslugu nuditi u cijelom svijetu. Kako je Shotwell pojasnila, još uvijek trebaju dobiti odobrenje nacionalnih regulatora za pružanje takve usluge, a to bi moglo potrajati. Za sad je Starlinkova usluga dostupna u 11 zemalja, gdje ju koristiti oko 100 tisuća korisnika, javlja Zimo.

Podsjetimo, SpaceX je od svibnja 2019. do danas u Zemljinu orbitu lansirao oko 1800 malih satelita, u grupama od po 60, kako bi svojim širokopojasnim internetom pokrio cijelu Zemlju. I dok potencijalni korisnici, pogotovo u dijelovima gdje je infrastruktura loša, a širokopojasni internet nedostupan, jedva čekaju da Starlink postane dostupan, znanstvena zajednica baš i nije oduševljena ovim projektom.

U nekoliko su navrata upozoravali da Starlinkovi sateliti previše reflektiraju svjetlost Sunca, što ih čini najsjajnijim objektom na noćnom nebu i otežava promatranje neba astronomima.

Iako su iz SpaceX-a pokušali različitim eksperimentalnim metodama smanjiti tu refleksiju, ona je i dalje problem za astronome. Obični ljudi koji žele uhvatiti Starlinkove statelite u prolasku, mogu provjeriti njihove putanje i vidljivost na službenoj stranici.

A mogla bi biti problem i u budućnosti, ako SpaceX ostvari svoj naum, da u Zemljinu orbitu pošalje ukupno 60 tisuća malih satelita. Ne samo da bi to stvorilo gužvu na noćnom nebu, već bi i povećalo rizik od stvaranja opasnog svemirskog smeća, ali i sudara s drugim objektima u orbiti.