Stop starenju

Znanstvenici: "Imat ćemo pilulu koja produljuje život za 10 godina"

Sci-Tech / Flash | 08. 04. 2016. u 15:53 A.M.

Skupina znanstvenika oko Jorgea Ivana Castillo-Quana otkrila je način kojim se u organizmima može neutralizirati djelovanje proteina GSK-3, za koji je nedavno otkriveno da uvelike utječe na starenje.

Istraživanje Sveučilišnog koledža London, kako se zasad predviđa, u dogledno vrijeme moglo bi dovesti do proizvodnje pilule kojom bi se ljudski vijek mogao produljiti za 10 godina, točnije za kakvih 16 posto, prenosi Express.

Eksperimentima na voćnim mušicama otkrili su da se djelovanje GSK-3 može neutralizirati unosom manjih količina litija u organizam. Usto, svako novo otkriće o procesima starenja medicinu približava otkrićima i lijekova protiv dijabetesa, Alzheimerove bolesti, raka i Parkinsonove bolesti.

U istraživanje su bili uključeni i Institut Max Planck za biologiju starenja te Europski laboratorij za molekularnu biologiju. Lijekovi koji sadržavaju litij već dugo vremena koriste se u terapiji bipolarnog poremećaja, ali je problem s njihovom primjenom u nuspojavama, točnije umorom i omamljenosti nakon uzimanja lijeka, pa će znanstvenici u daljnjem istraživanju morati riješiti i taj problem.

Sljedeći korak su istraživanja na složenijim oblicima života. Prvo na miševima, potom na primatima i na kraju klinička ispitivanja na ljudima. Znanstvenici predviđaju da će im za sve to biti potrebno još koje desetljeće rada, te da će, za puni efekt konačnog terapeutskog sredstva kojim će se prosječni životni vijek zapadnjaka približiti stotoj godini, ljudi trebati početi s uzimanjem takvih pilula najkasnije u srednjoj životnoj dobi.