Istraživanje

Više obrazovanja štiti mozak od demencije

Sci-Tech / Flash | 23. 11. 2016. u 08:09 Sa.M.

Znanstveno istraživanje objavljeno u znanstvenom magazinu "Jama Internal Medicine" pokazalo je kako je u SAD-u zabilježen manji broj slučajeva demencije kod starijih osoba, prenosi agencija Anadolija.

Istraživanje provedeno na 21.057 osoba starijih od 65 godina, pokazalo je kako je 2000. godine 11,6 posto osoba u SAD-u imalo određeni oblik demencije, dok je 2012. godine broj oboljelih smanjen na 8,8 posto.

Također, studija je pokazala kako su osobe, na kojima je provedeno istraživanje, 2000. godine u osnovnoj i srednjoj školi u prosjeku provodile 11,8 godina, da bi 2012. godine to razdoblje iznosio 12,7 godina.

Profesor Kenneth Langa sa Sveučilišta Michigan, koji je predvodio istraživanje, istaknuo je kako povećanje nivoa obrazovanja utječe i štiti mozak od ove bolesti.

Napomenuo je kako obrazovanje doprinosi zaštiti moždanih stanica osoba u starijoj dobi, te naglasio da, u fazi početka odumiranja neurona, obrazovanje pomaže pri restrukturiranju preostalih neurona, kao i kod sprečavanja simptoma demencije.

"Rezultati našeg istraživanja su pokazali da je smanjen rizik od demencije. To je činjenica. Također, rezultati istraživanja su doprinijeli dosadašnjim analizama o tome da stupanj mogućnosti obolijevanja od demencije neće biti tako visok kao što se dosad smatralo", dodao je Langa.

Prema njegovom mišljenju, rezultati istraživanja su, kako je rekao, "nevjerojatno važni za cijeli svijet".

Slično istraživanje, objavljeno u magazinu "Lancet Neurology", prošle godine je provedeno i u Europi. Rezultati studije su pokazali da je obolijevanje od demencije u padu i kod muškaraca u Velikoj Britaniji i Španjolskoj.