Pao rekord

VIDEO | Indija u svemir poslala 104 satelita na raketi

Sci-Tech / Flash | 15. 02. 2017. u 10:39 R.I.

Indija je danas uspješno lansirala raketu sa čak 104 strana "nano" satelita, čime je postavila rekord kao zemlja koja je lansirala najveći broj satelita odjednom i pretekla Rusiju koja je u lipnju 2014. godine lansirala 39 satelita u samo jednoj misiji, objavila je Indijska svemirska agencija.

Indijska organizacija za svemirska istraživanja (ISRO) objavila je kako su "nano" sateliti, sateliti teški do deset kilograma, lansirani pomoću polarnog satelitskog lansirnog vozila. Raketa s komercijalnim satelitima ispaljena je iz južne svemirske stanice u Sriharikotai, piše Beta.

Veliki broj "nano" satelita potiče iz drugih zemalja, među kojima su Sjedinjene Američke Države, Ujedinjeni Arapski Emirati, Izrael, Nizozemska i Kazahstan.

"Svi sateliti su uspješno lansirani u orbitu", rekao je jedan od šefova ISRO Kiran Kumar, dodajući da je među njima i indijski satelit za promatranje Zemlje, težak 714 kilograma.

Premijer Indije Naredna Mori napisao je na Twitteru kako je ponosan izvanrednim dostignućem ISRO, navodeći da je to trenutak kojim se treba ponositi indijski narod i znanstvena zajednica.

Indija se nadmeće s drugim međunarodnim igračima za veći udio na lansirnom tržištu i poznata je po financijski najpovoljnijem svemirskom programu. Znanstvenici se nadaju da će osposobiti da šalju astronaute u svemir.

Također je u rujnu 2014. godine uspješno poslala raketu bez posade u orbitu Marsa, što su prije nje uspjeli učiniti samo SAD, bivši Sovjetski Savez i Europska svemirska agencija.