skretanje s putanje

Rusija predlaže Europi: Nuklearkama na asteroide

Sci-Tech / Flash | 17. 01. 2016. u 15:29 M.M.

Europski međunarodni "NEOShield" projekt postavio je ruskim stručnjacima pitanje: ''Kako zaštiti Zemlju od opasnih asteroida''. Kao prvu liniju obrane, ruska strana im je predložila nuklearne projektile, koji bi savršeno obavili zadatak.

''Usprkos tome što međunarodni sporazumi zabranjuju upotrebu nuklearnog oružja u svemiru, u slučaju da neki asteroid zaista zaprijeti našoj planeti takve zabrane će, prirodno, biti ukinute'', kažu iz ruskog instituta "TsNIIMash" za agenciju Tas.

Istraživači objašnjavaju da najbolji način zaštite nije direktno gađanje asteroida, već njihovo skretanje s putanje.

''U slučaju da se nuklearna detonacija obavi tako da se asteroid ne dezintegrira u manje dijelove, eksplozija bi izazvala dovoljnu količinu potiska da izmjeni njegovu putanju“, objašnjavaju iz instituta.

"NEOShield" je međunarodni konzorciju koji se bavi prijetnjama Zemlji iz svemira, kako bi čovječanstvo izbjeglo sudbinu dinosaurusa. Najvećim dijelom ga financira Europska komisija, a okupio je istraživače iz Njemačke, Francuske, Velike Britanije, Španjolske, Rusije i SAD.

Institut "TsNIIMash", koji također sudjeluje u projektu, dio je ruske agencije za istraživanje svemira Roskosmos. Glavni zadatak je razvoj interkontinentalnih balističkih raketa, sustava za obranu od meta u zraku i pogonskih jedinica.

U okviru ruskog federalnog svemirskog programa od 2016. do 2020. godine zacrtan je i cilj osnivanja centra za otkrivanje potencijalnih prijetećih asteroida i kometa.

Četiri ''Nebosvod-S“ satelita bit će raspoređena kako bi nadgledala eventualne prijetnje.

NASA od 1998. godine vodi program Near Earth Objects, koji se također bavi identificiranjem i nadgledanja asteroida, kometa i velikih svemirskih stjenovitih dijelova koji bi mogli biti opasni po Zemlju.

Do rujna 2014. godine program je otkrio više od 11.000 objekata većih od 140 metara u promjeru, što čini tek 10 posto NASA-inog cilja da identificira 90 posto svemirskih objekata blizu Zemlje do 2020. godine.