Institut Ruđer Bošković

Hrvatski znanstvenici na pragu otkrića ekološkog goriva

Sci-Tech / Flash | 07. 11. 2016. u 08:12 D.K

Dr. Nikola Biliškov i dr. Danijela Vojta su znanstvenici s Instituta Ruđer Bošković, a nedavno su objavili znanstveni rad u kojem su opisali tehnološki važan proces termičkog raspada amonijevog borana.

Ovo je spoj koji se intenzivno istražuje kao potencijalni materijal za kemijsku pohranu vodika u čvrstom stanju jer je upravo pohrana vodika do sada bila problematična.

Znanstveni rad je objavljen u suradnji s domaćim i međunarodnim stručnjacima, a vodik je izuzetno važan jer bi mogao poslužiti kao ekološka zamjena za danas dominantna fosilna goriva.

Problemi koji još treba riješiti je nepovratnost raspada te plinoviti nusprodukti (amonijak i borovi spojevi), koji onečišćuju vodik i onemogućuju njegovu upotrebu u gorivnim člancima.

Dr. Biliškov na stranicama IRB-a navodi kako ovi rezultati označavaju otvaranje dva nova područja kemijskih istraživanja na razini Hrvatske, čime se i Laboratorij za kemiju čvrstog stanja i kompleksnih spojeva konsolidira u međunarodnoj zajednici istraživača materijala za kemijsku pohranu vodika u čvrstom stanju.