novo otkriće

Astronomi otkrili dva nova mjeseca pokraj Urana

Sci-Tech / Flash | 19. 10. 2016. u 06:29 D.K

Dva astronoma koji su pregledavali 30 godina stare podatke s misije Voyager smatraju da su otkrili dva mala mjeseca skrivena iza prstena planeta Urana, a svoje će otkriće detaljnije izložiti u časopisu Astronomical Journal, piše Avery Thompson za Popular Mechanics.

Voyager je davne 1986. godine postao jedina ljudska letjelica koja je prošla pokraj sedmog planeta od Sunca i u nekoliko dana na Zemlju poslao razne podatke o vremenu na planetu, njegovim prstenovima, mjesecima i drugim stvarima. No, čak i 30 godina poslije znanstvenici analiziraju te podatke i otkrivaju nove stvari vezane uz Uran, uključujući i ovo otkriće dva nova mjeseca.

Dosad su astronomi oko Urana otkrili već 27 mjeseca, plus 13 prstenova. Novi mjeseci su otkriveni analizom uzoraka iz dva prstena, Alfa i Beta, koji upućuju na postojanje dva tijela u njihovoj blizini. Ako mjeseci zaista postoje, oni su vrlo vjerojatno mali i crni, zbog čega ih Voyager nije spazio na svojem proputovanju.

Kako bi dodatno potvrdili svoju tezu, astronomi će pokušati snimiti mjesece pomoću teleskopa Hubble, piše Jutarnji.