Zagreb

Hrvatska: Izložena dva djela koja se pripisuju Pablu Picassu

Slike su nastale na početku 20. stoljeća, kada je mladi student medicine Istvan Szabo navodno upoznao Picassa u Parizu.
Kultura / Umjetnost | 02. 12. 2019. u 21:35 Bljesak.info

Tekst članka se nastavlja ispod banera

U Kolekcionarskoj sobi Muzeja Mimara otvorena je izložba "Picasso - Discovering the Masterpieces" na kojoj su prvi put izložena do sada nepoznata djela koja se pripisuju Pablu Picassu "Žena i gitara" i "Mandolina i gitara”, javlja Anadolu Agency (AA).

Muzej Mimara predstavio je dva djela koja se pripisuju Pablu Picassu, ”Žena i gitara" (ulje na platnu iz 1910.) i "Mandolina i gitara" (kolaž iz 1913.), koja su u vlasništvu hrvatskog kolekcionara koji želi ostati anoniman.

Vladan Desnica s Prirodoslovnog laboratorija Odsjeka za konzerviranje i restauriranje umjetnina na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti iznio je obavljena prirodoslovno-znanstvena istraživanja na djelima.

Predstavio je postupke površinske slikovne dijagnostike, fizikalno-kemijske analize i infracrvenih snimaka do spektroskopije.

“Zaključeno je da provedene analize i identificirani pigmenti, a napravljeno je više od sto mjerenja na različitim područjima, odgovaraju radovima Pabla Picassa iz navedenog vremenskog perioda i u suglasnosti su sa znanstvenim istraživanjima radova iz tog perioda”, kazao je Desnica.

Desnica tvrdi da provedana istraživanja pokazuju kako svi identificirani pigmenti u potpunosti odgovaraju paleti boja koju je koristio Pablo Picasso, kao i da su materijali podokvira i platna u skladu s materijalima autentičnih Picassovih radova, koji su istraživani metodom ugljika C-14.

Slike su nastale na početku 20. stoljeća, kada je mladi student medicine Istvan Szabo navodno upoznao Picassa u Parizu.

Najprije je osobno od slikara 1913. kupio ulje na platnu "Djevojka i gitara", a potom mu je na zamolbu Picasso izradio kolaž “ Gitara i mandolina”, tvrdi se.

Oba ova djela nemaju potvrdu Picassovog sina i nasljednika Claudea Picassa, a vlasnici i zagovaratelji originalnosti djela tvrde kako bi slanjem u Francusku postojala opasnost da djela postanu vlasništvo države Francuske.

Kopirati
Drag cursor here to close