Ulje na platnu

Mostar: U pripremi otvaranje izložbe Ane Bilić Prskalo

Izložbeni katalog koji je, zapravo, kontemplativnom zbirkom donosi duhovnu temu o traženju smisla i uporišta unutar vlastitih resursa i ima za cilj ohrabriti i potaći gledatelja/čitatelja na samostalno rješavanje problema kroz proces prisutnosti.
Kultura / Umjetnost | 21. 02. 2018. u 08:43 Bljesak.info

Tekst članka se nastavlja ispod banera

Galerija 'Aluminij', u utorak, 27. veljače, ugošćuje svečanost otvorenja samostalne izložbe slika mostarske akademske grafičarke Ane Bilić Prskalo. Dvadesetak slika, uglavnom rađenih u tehnici ulje na platnu, s nešto manje njih nastalih tehnikom primjene akrila na platnu, autorica je uokvirila u postav imena 'Red hrama leptira', za koji sama kaže kako je spojem likovnoga i književnoga djela koji zajedno čine svojevrsnu zbirku za kontemplaciju.

"U organizaciji slikarskih prizora polazim od klasičnosti slike kao medija, preglednosti kompozicije u kojoj se ogledaju kompozicijska načela, čitkosti motiva, kolorističkoga sklada čijoj narativnosti doprinose čvrsto definirane obrisne linije, ali su pritom oblici razlomljeni u manje fasete ispunjene tonskim nijansiranjem.

Osjećaj za ritam i jasna konstrukcija proizlaze iz logike unutarnjega reda, a unutarnji red i nastojanje za njegovo uspostavljanje i održavanje glavnom su temom ove izložbe", izjavljuje slikarica, domećući kako, premda je osoba neodvojiva od svojega kolektiva kao društveno biće i premda joj kolektiv daje i zadaje lekcije kao okvir u kojemu polaže ispite u obliku obveza i odnosa u kojima postoji, svatko je od nas na unutarnjemu planu sam.

"Ovim postavom progovaram upravo o tomu samotnomu iskustvu. Na slikama su figurativni prikazi ženskih likova, odjevenih u stilizirana krila leptira, i oni su znamenom preobrazbe. Ti likovi su medijem za prijenos informacija o ishodima napora koji će stvoriti uređen duh", ističe Bilić Prskalo.

Izložbeni katalog koji je, zapravo, kontemplativnom zbirkom donosi duhovnu temu o traženju smisla i uporišta unutar vlastitih resursa i ima za cilj ohrabriti i potaći gledatelja/čitatelja na samostalno rješavanje problema kroz proces prisutnosti. Autorica poručuje kako je taj proces poziv za iskorak na stazu koja vodi oslobađanju od nevidljivoga zatvora nesvjesnoga uma raspršene pozornosti.

Povjesničar umjetnosti Tomislav Ćavar zapisuje kako umjetnica koristi eklektičan i kompleksan pristup u rješavanju slikarskih problema, uporabljujući obojanost gotičkih prozora, snažnu konturnu liniju gotičkoga vitraja, fovistički kolorit s umjetnim svjetlom postimpresionizma, dadaizam, konstruktivizam i kubističke konstrukcije.

Inače, autorica je rođena 1979. u Mostaru. Godine 2003. pri ALU Sveučilišta u Mostaru, u klasi prof. Mire Petrica, stekla je zvanje akademske grafičarke, da bi 2005. poslije diplomirala i pri Ekonomskomu fakultetu mostarskoga sveučilišta.

Prvu je samostalnu izložbu imala 2004. u mostarskomu foto klubu 'Akt', a drugu 2009. u Galeriji 'Aluminij', gdje je danas samosvjesnom povratnicom pred zahtjevnu domaću likovnu javnost. Izložba 'Red hrama leptira' bit će otvorena u galerijskomu Salonu 2, s početkom u 19 sati, a dostupnom za besplatno razgledanje ostat će do 23. ožujka tekuće godine.

Kopirati
Drag cursor here to close