Najava programa

Mostarska kazališta nastavljaju online prikazivanje predstava

Tekst govori o mnoštvu, o državi, o domovini, o ljubavi, o sukobu, o mržnji ..., a to je Hasan Kaimija.
Kultura / Kazalište | 06. 04. 2020. u 14:21 Bljesak.info

Hrvatsko narodno kazalište u Mostaru nastavlja s online emitiranjem svojih predstava. Na Svjetski dan kazališta, 27. ožujka 2020., emitiranje je započelo kazališnom uspješnicom ''Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja'' i nastavljeno nagrađivanom predstavom ''Gnijezdo''. Publika je očito dobro prihvatila projekt jer je ''Hamlet'' imao oko 3.000 gledanja, a ''Gnijezdo'' preko 1.300.

Dvije predstave u HNK

U Velikom tjednu, preko svoga Youtube kanala (https://www.youtube.com/hnkmostar1), Hrvatsko narodno kazalište u Mostaru emitirat će snimke dvije predstave ''Brat magarac'' i ''Didak – svjetlost iz Hercegovine''.

''Bratom magarcem'' sveti je Franjo nazvao svoje tijelo na kojemu je putovao do sestre Smrti. Lik svetog Franje jest glava ovog scenskog tijela, ali se on pokreće u ritmu ansambla, kao 'braća' pauci i 'sestre' ptice. Mostarski, bolje reći hercegovački ''Brat magarac'', u režiji Lawrencea Kiirua, izbjegao je zamku kazališne vjersko-didaktičke pouke. Uronjen u formu etno mjuzikla, s koreografskim elementima koji zbog svoje zaigranosti i vizualne sugestivnosti često natkriljuju cjelokupni verbalni narativ, a samim tim glazbu, ples i pokret čine estetskim trojstvom neodvojivim od ovog scenskog rituala, uspio je ozbiljnost neskrivenog moraliteta pretvoriti u blagdan scenske razigranosti.

''Brat magarac'', čiji je autor istaknuti hrvatski glumac i redatelj Rene Medvešek, praizveden je prije dvadeset godina u Zagrebačkom kazalištu mladih, gdje je kao predstava polučio ogroman uspjeh, o kojemu je nepodijeljeno svjedočilo zanimanje publike i kritike.

Snimak će biti dostupan od ponedjeljka, 6. travnja, do četvrtka, 9. travnja.

Od Velikog petka, 10. travnja, do Uskrsnog ponedjeljka, 13. travnja, kroz dokumentarno-glazbeni pastoral ''Didak – svjetlost iz Hercegovine'' prisjetit ćemo se fra Didaka Buntića, hercegovačkog velikana, koji je krajem Prvog svjetskog rata u Slavoniji i Srijemu osigurao prihvat za 17.000 djece. Ovaj znameniti franjevac obilježio je razdoblje kada je cijeloj Hercegovini bilo izuzetno teško.

''Vodio je računa da u Slavoniji pravoslavna djeca idu u pravoslavne obitelji kako ne bi imala problema u svom daljnjem vjerskom odgoju. Tražio je da muslimanska djeca ostanu zajedno te se zalagao da im se ne daje vjerski zabranjena hrana. Osnivao im je mjesne škole, odnosno mektebe jer u Slavoniji nije bilo džamija. U tome i jeste njegova stvarna veličina. On jeste bio i prosvjetitelj i graditelj, a po mnogim razmišljanjima i revolucionar, ali je život posvetio nadasve hercegovačkom puku kojemu je služio do kraja života'', kaže Robert Pehar koji sudjeluje u ovom pastoralu o fra Didaku.

Autor teksta je fra Šimun Šito Ćorić, a pastoral je režirao Ivan Leo Lemo. Koproducent ovog projekta je HKUD ''Didak'' iz župe Gradnići.

Hasan Kaimija u NPM

Također, i Narodno pozorište Mostar i ovog petka nastavlja praksu online prikazivanja predstava, a ovaj put riječ je o predstavi ''Posljednja ljubav Hasana Kaimije'' rađenoj po tekstu Derviša Sušića, u režiji Šemsudina Gegića, koja će publici biti dostupna u petak, 10.04.2020 godine od 20 sati.

Predstava je premijerno odigrana 25.11.2013. godine, a radi se o umjetničkom dramskom tekstu baziranom na stvarnoj osobi. Tekst govori o mnoštvu, o državi, o domovini, o ljubavi, o sukobu, o mržnji ..., a to je Hasan Kaimija. Preko njega je ispričana priča o prokletstvu, o ljubavi koja se događa samo na ovim prostorima, lik Hasana Kaimije zapravo je Bosanac i Hercegovac koji je na svojoj koži osjetio št0 znači borba za slobodu, pravo na mišljenje, izbor i ljubav.

Glumačku postavu čine: Ajla Hamzić, Šerif Aljić, Amna Hadrović, Emir Spahić, Mirsad Elezi, Vedran Vilogorac, Emir Sejfić, Amela Kreso, Goran Lozo, Jasmin Krpo, te gošća na harmonici Snježana Dujmović.

Podsjećamo, na pomenuti datum, 10.04. bilo je planirano svečano otvaranje ovogodišnjeg međunarodnog festivala komedije ''Mostarska liska 2020'' koji je zbog ranije proglašene pandemije i stanja nesreće na razini FBiH, odgođen. Naime, festival je trebao biti otvoren predstavom ''Sjećaš li se Doli Bel?'' Abdulaha Sidrana, u režiji Kokana Mladenovića, koja ja nastala u produkciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva. Ceremonija svečanog zatvaranja festivala i dodjele nagrada bila je planirana za 17.04., nakon čega je trebao biti održan koncert popularnog rock pjevača Ramba Amadeusa.

Linkovi kojima će se moći pristupiti gledanju predstave ''Posljednja ljubav Hasana Kaimije'' bit će podijeljeni i na Facebook i na Instagram profilu Narodnog pozorišta Mostar, kao i na web stranici www.npm.ba, navode iz NPM.