Postav Vesne Vuga Sušac

Mostar: Svi su došli vidjeti što je #musthave

Postava imena #musthave, mostarske ak. kiparice Vesne Vuga Sušac, ispunila je u četvrtak Salon 1 Galerije Aluminij do posljednjega mjesta.
Kultura / Flash | 23. 11. 2018. u 07:00 Bljesak.info

Tekst članka se nastavlja ispod banera

Svečanost otvorenja provokativnoga, suptilno humornog, ali nadasve preciznog u satiričnoj poruci koju odašilje, postava imena #musthave, mostarske ak. kiparice Vesne Vuga Sušac, ispunila je u četvrtak Salon 1 Galerije Aluminij do posljednjega mjesta.

Ljubitelje umjetnosti nije omelo niti ružno vrijeme, a ozračje unutar Galerije isijavalo je pozitivizmom, makar ova izložba, kako je i naglašeno, nikako nije podložna tzv. mainstream likovnim kretanjima niti stremljenjima široke likovne publike.

''Autorica se u svojoj igri sa životinjskim kostima, urešenim šljokicama, perlicama, umjetnom kosom, umjetnim lišćem i uopće umjetnim prikazom nestvarne stvarnosti, snažno obrušava na realnost svojega i našega doba. No, ona ne galami, nije strogim (prečesto i moralno dvojbenim) propovjednikom u halji ovih ili onih oznaka, nego se ona glasno smije, hihoće nad prazninom koja vrišti ispod kiča kojim smo zakićeni i koji prijeti konačno zatrti taj uporno zatomljivani identitet, od kojega ipak nismo pobjegli'', kazao je Darko Juka, direktor Galerije Aluminij koja je ugostila ovu koščatu raskoš kao jednu od najprovokativnijih izložbi koja je ikada u njoj postavljena.

Foto: Galerija Aluminij / Mnogobrojna publika došla je vidjeti postav #musthave

Vesnino poigravanje s lažnom pozlatom na licima našega društva uvelike je zaintrigiralo svijet likovne kritike, pa su se na #musthave, u kataloškim tekstovima, redom osvrnuli povjesničar umjetnosti prof. dr. Antun Karaman, prof. književnosti Elvira Peyraud i pjesnik Mirko Božić, dok sami postav u prostoru potpisuju ak. slikar Trpimir Grgić i ak. kiparica Mišela Boras.

Peyraud izravno ističe Vesninu nakanu uznemiravanja publike, premda se ograđuje kako je autoričinu nakanu teško iščitati, jer se ona ne izražava izravno.

''Ironična je i stalno žonglira paradoksom. Nespojivo, proturječno i suprotno su osnova svake od njenih instalacija. A takav umjetnički postupak dovodi do emotivne napetosti'', piše Peyraud, na koju se prof. dr. Karaman nastavlja opaskom kako kiparica vrlo hrabro razotkriva i prividno dopadljivim i zabavnim, ali u biti surovim, sardoničkim diskursom drastično komentira.

''Vuga Sušac dobro poznaje sredinu u kojoj živi i djeluje, dobro poznaje mentalitet ljudi koje susreće i itekako dobro osjeća plemenitost izvorne ljepote, dobrote i pozitivnoga naboja i duha koje njezino životno okružje u svom biću nosi i emanira, ali podjednako dobro primjećuje i osjeća i patogenu pogubnost nedostataka i laži surogatskoga privida življenja i lažnoga sjaja s kojima se povremeno sudara, a koje nije spremna niti zaobići niti prešutjeti. Dapače, njihovo dijagnosticiranje i razotkrivanje dodatno ju senzibilizira i potiče da se još žešće obori na prazninu skrivenu iza oporih kloniranih lica izobličenih botoksom i prekrivenih glamuroznom šminkom i pogotovo na prazninu skrivenu debelim novčanicima. Kao ubojitim, i svima razumljivim oružjem i Vuga se koristi kičem, ali ne u smislu apologije kiča, već u smislu njegova ironizacije i pokude, time i pokude izvještačenoga, pretencioznoga i ispraznoga ponašanja bilo pojedinaca bilo pojedinih društvenih skupina i koterija koji, svojom nametljivošću, pompoznošću i izvještačenošću, kontaminiraju prostor'', precizan je Karaman koji je pozdravio autoričinu hrabrost zbog iskoraka izvan klasične zone ugode likovne publike u nešto što je bizarnim spojem snažno privlačnoga i snažno odbojnoga.

Foto:Galerija Aluminij / Selfie za uspomenu

Izložbu su zajednički organizirali Galerija Aluminij, Rektorat Sveučilišta u Mostaru i FPMOZ Sveučilišta u Mostaru, a otvorenom za besplatno razgledanje ostat će do 7. prosinca. Dok ju je prof. Karaman ocijenio kao ispravnu kritiku potrošačkoga društva koje patološki mora imati (#musthave) sve, pa i ono što mu ne treba, Peyraud zaključuje kako je ogoljena kost metaforom gole istine, odnosno kako je izložba glamuroznim defileom kostiju, kao život sam.

Dok se autorica, u iznimno emotivnomu nastupu, zahvalila svojoj publici, organizatorima, prijateljima i svojoj obitelji, prorektorica za međunarodnu suradnju pri Rektoratu Sveučilišta u Mostaru prof. dr. Sanja Bijakšić pozdravila je nazočne u ime rektora prof. dr. Zorana Tomića i u ime dekana FPMOZ-a prof. dr. Marija Vasilja. Svečanost je, Bachovom melodijom, glazbeno oplemenila studentica violine Nika Zubac.

Inače, Vesna Vuga Sušac rođena je 1976. godine u Mostaru. Diplomirala je kiparstvo 2000. godine pri ALU Sveučilišta u Mostaru, u klasi prof. Nikole Vučkovića, a poslijediplomski studij završila 2011. pri sarajevskoj ALU, u klasi prof. Mustafe Skopljaka, uz mentorstvo prof. dr. Sadudina Musabegovića. Trenutačno pohađa doktorski studij Ars Sacra pri ALU Sveučilišta u Mostaru. Članicom je ULUBiH-a, DHLU-a i ULU En Face, priopćeno je.

Izlagala je dosad na deset samostalnih i više skupnih i selektivnih izložbi u BiH i tuđinstvu. Dobitnicom je više stručnih nagrada za kiparstvo i za crtež. Profesoricom je pri FPMOZ Sveučilišta u Mostaru. Živi i stvara u Mostaru.

Kopirati
Drag cursor here to close