Istraživanje: Vitaminski dodaci mogu čak skratiti život Ispis E-mail
BiH - Obratite pažnju | Srijeda, 16 Travanj 2008

Image
I
straživanje je pokazalo da vitaminski dodaci ne produžuju život i da bi mogli čak dovesti do prerane smrti. U razmatranju 67 studija nisu pronađeni "nikakvi uvjerljivi dokazi" da antioksidantni dodaci umanjuju rizik od smrti, javio je BBC.

Znanstvenici s univerziteta u Kopenhagenu izvjestili su kako vitamini A i E slabe imunološki sustav ljudskog tijela.

"Štoviše, izgleda da betakaroteni, vitamin A i vitamin E povećavaju smrtnost", sudeći po razmatranju studije ugledne institucije Cochrane Collaboration.

ImageIstraživanja se odnose na izabrane razne studije 817 betakarotena, vitamina A, vitamina C i vitamina E, za koje se smatralo da najviše pokazuju dobre strane dodataka.

Smatralo se kako ti dodaci mogu biti u stanju da spriječe štetu tjelesnom tkivu zvanu "oksidativni stres" eliminiranjem molekula takozvanih "slobodnih radikala" za koje se tvrdi da su glavni uzročnici toga.

Ta pojava navodi se kao faktor u nekoliko najvećih bolesti kao što su rak i bolesti srca.

Studije su uključile 223.000 ljudi koji su ili bili bolesni ili su bili zdravi i pokušali su spriječiti bolest uzimanjem dodataka.

Nakon što su razni faktori uzeti u obzir i dodatnih 20 studija isključeno, istražitelji su povezali vitamin A s povećanim rizikom od smrti za 16 posto, betakaroten s rizikom povećanim za sedam posto i vitamin E s rizikom povećanim za četiri posto.

Izgleda da vitamin C nije imao nikakvog efekta na ovaj ili onaj način - a tim je izjavio kako je potrebno više rada na istraživanju tog dodatka - kao i na selenu.

U zaključku navode da "nismo pronašli nikakvog dokaza koji podržava uzimanje antioksidatnih dodataka za primarnu ili sekundarnu prevenciju".

Ostalo je nejasno zašto vitaminski dodaci mogu imati takve efekte, ali je tim spekulirao da bi se oni mogli miješati u prirodno funkcioniranje tijela: vjeruje se da betakaroten, naprimjer, mijenja način na koji tijelo razlaže masnoće.

Britansko ministarstvo zdravstva priopćilo je da bi ljudi trebali uzimati vitamine iz svoje prehrane i izbjegavati uzimanje velikih količina dodataka - tržišta čija vrijednost u Velikoj Britaniji dostiže 330 milijuna funti.

"Potrebno je s oprezom koristiti velike doze pročišćenih vitaminskih dodataka, uključujući antioksidante, vitamine i minerale. Dugoročne posljedice po zdravlje ne mogu se u potpunosti ustanoviti i ne možemo pretpostaviti da se oni mogu uzimati bez rizika", izjavila je glasnogovornica ministarstva.

(Fena)
Komentari (3)Add Comment

Napišite komentar
Ova je vijest zaključana za komentiranje.

busy
 

Nove vijesti

Subota, 22. Studeni 2008
08:19 - Pao snijeg
Petak, 21. Studeni 2008

BiH

Subota, 22. Studeni 2008
Petak, 21. Studeni 2008
Četvrtak, 20. Studeni 2008

Mostar

Subota, 22. Studeni 2008
08:19 - Pao snijeg
Petak, 21. Studeni 2008
Četvrtak, 20. Studeni 2008

M a r k e t i n g

M a r k e t i n g

M a r k e t i n g