dok je Mostar već godinama, za razliku od drugih gradova u BiH, u iščekivanju donošenja novog urbanističkog te novog regulacijskog plana, građani ovoga grada svakodnevno su svjedoci "legalnog nestanka" objekata po kojima
je grad na Neretvi prepoznatljiv već više od jednog stoljeća.
Akademski slikar i arhitekt Marin Topića kazao je u razgovoru za Dnevni list, kako je Mostar bio prepoznatljiv po brojnim objektima iz doba austrougarske uprave koji su mu davali obrise pravog srednjoeuropskoga grada.
"Austrougarska je bila okupator, ali je izgradila objekte koji su nas nakon 400 godina vratili u Europu. Nažalost, ti objekti sada polako nestaju. Nakon rata nijedan takav objekt nije obnovljen, dok se Stari grad obnavljao. Trebamo se zapitati tko koči njihovu obnovu, a smatram da su to ljudi na vlasti", istaknuo je Topić.
Proteklih je dana, u sklopu tzv. javnih rasprava o novom regulacijskom planu, iznesena jedna u nizu nebuloza o gradnji četiri kolničke trake na potezu od hotela Sivrić do zapadnog izlaza iz grada kod groblja Masline, opravdavajući to potrebom prometovanja većeg broja kamiona i autobusa ovom dionicom. Dodajmo i to da je stanovnicima Zahuma poručeno da će Ulica fra Didaka Buntića, od Balinovca do Prve osnovne škole, također imati četiri trake. Time im je jasno rečeno što će se dogoditi s njihovim obiteljskim kućama, kao i drvoredom lipa.
Upravo su ti isti predlagači zaboravili što su prije nekoliko godina obećavali, da će za potrebe uklanjanja autobusa i kamiona iz središta grada biti izgrađena zapadna zaobilaznica - od Ulice bleiburških žrtava, nadvožnjakom preko Bakšima, do magistrale prema Žovnici. No, kako su novac potrošili za "važnije stvari", uradit će se bilo što, pa makar i po cijenu uklanjanja prepoznatljivih gradskih cjelina.
Topić tu ponajviše krivi osobe koje su 1992. i 1993., kako kaže, iz zapadne Hercegovine došle u Mostar i Mostarcima uzele novčanike.
"Malo je tko od njih došao živjeti u Mostar, nego rade do 3 sata i tada nam s novčanicima bježe iz grada. Ali je svaki od njih kupio stan u gradu. Nek' se nađe. Njihov problem je što imaju kompleks Mostara, ali nemaju kompleks od uzimanja novčanika", kazao je Topić.
"Sramota je da ni u jednoj imalo značajnijoj firmi direktor nije iz Mostara. Ispada da Hrvat u Mostaru može imati sve osim novčanika. Mi smo samo obični statisti i bijeda, a u gorem položaju nismo bili u posljednjih 500 godina", dodao je Topić.
Naime, poznata je činjenica da se u ovaj grad u posljednjih 16 godina, spletom ratnih okolnosti, sjatilo i do tridesetak tisuća ljudi sa svih strana, a poglavito iz ruralnih sredina.
Stoga je posve normalna stvar da će se upravo oni, koji su već desetljeće i pol naučili živjeti u gradu, danas ponovno teško vratiti na periferiju. Premda je, svakako, većini, prije svega starih ljudi, bilo teško napustiti dom i sve stečeno u životu, mnogima je ipak - "upala kašika u med".
No, kako je dobar dio takvih doseljenika danas involviran u aktualnu vlast, ne čudi nas činjenica da se svakog dana u Mostaru, prije svega u alejama oko Rondoa uklanjaju objekti iz razdoblja austrougarske uprave, kako bi se na istima gradila nova betonska zdanja za "nove građane".
Sve bi to bilo nepotrebno kada bi se, urbanističkim planom, prirodnim putem grad širio na sjever, odnosno jug. No, tko će "opet na selo". Svatko, naravno, hoće u strogo središte grada, pa i po cijenu rušenja tog istog grada.
"Ukloni! Pravit ćemo betonsku zgradu, dio za sebe, a dio ćemo prodavati za 3.000 maraka po četvornom metru!"
I dok su se mnogi 1999. čudili riječima tadašnjeg ravnatelja Zavoda za zaštitu kulturno-povijesne baštine HZHB kada je govorio da će s pravom mnogi, koji dođu u ovaj grad, reći da su Hrvati u Mostar došli 1992., jer, "uklanjajući zdanja stara više od stoljeća u kojima su živjele hrvatske građanske obitelji, te u kojima su bile najvažnije nacionalne institucije i na njima izgradili neugledna betonska zdanja, sami stvaraju takav dojam o sebi", bio je u pravu.
Naravno, nekome ne odgovaraju gospodske kuće i zelene površine, jer ih bilo kakva kuća previše podsjeća na kamene neugledne seoske kuće u kojima su odrasli, a zelene površine na njive i polja koja su svakodnevno obrađivali. Jer, to treba zaboraviti, danas su postali "gospoda"!
SVAKA ČAST MARINE, KAPA DOLE, TI SI KINNNGGG!!!!SVE JE TO JEDNA VELIKA I BOLNA ISTINA ZA SELJAKE KOJA IH JE ŽOVNICA I KOBILOVAČA PUNA UJUTRO 7 I 16 SATI,A NEZAOSTAJE NI M-17 PRAVAC ČAPLJINA-MOSTAR.A MOSTARACA NI ZA LIJEKA ILI NA PRSTE JEDNE RUKE NITI U BANKAMA, SVEUČILIŠTU, FAKULTETIMA, HT, ERONETU, ELEKTRO.....ZATO MARINA TREBA NA VLAST DA MALO POPRAVI KRVNU SLIKU MOSTARACA KOJIH JE SVE VIŠE ZA MANJKOM ŽELJEZA U KRVI!!!!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +15
... napisao doa1120,
Kolovoz 22, 2008
hmmmmm.....podjeljeno misljenje na ovaj tekst. prvo sam procitao kao kad je austrougarska dosla da je donijela civilizaciju, kao da turci nisu nista donijeli sa sobom...s tim se sa marinom ne slazem. mislim da je i kroz 400-500 godina turske bilo dosta ok stvari iako su i oni bili okupatori.
a ovo za ljude koji su dosli iz zapadne hercegovine i sJ****i stvar....svaka cast marine!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao LOy,
Kolovoz 22, 2008
MARIN JE U PRAVU APSOLUTNO , SVAKA ČAST MAJSTORE, JESI JE NEKAD BACO, j**o RONALDINJA...BEŠLIĆ U POSUŠJU NEK VLADA GRADOM, OKLE NJEGA LOGISTIČARA, INVALIDA,MISTER 10% UZIMA OD PEKUŠIĆA I DRUGIH TAJKUNA, PREKO ZDRAVKA ČULJKA I OSTALIH , UH JESU SE NAPLEHALI, ČULJAK ZDRAVKO JE UZEO KAPOM I ŠAKOM...I NJEGA TREBA PRETRESTI DOBRO
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +10
... napisao nesto,
Kolovoz 22, 2008
a sta je sa konjicanima? Ima li ih jadnih igdje u Mostaru? :(
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao bili,
Kolovoz 22, 2008
Marine svaka ti je na mjestu, samo kasno zboriš. Potpuno te razumijem i to što kažeš važi za sve građane Mostara. Prokletstvo je biti rođeni Mostarac. A svemu je ovome kumovala vlast koju smo izabrali i poznata mostarska glupost kod ocjenjivanja drugih Mostaraca "odkud njega , što će on i sl" Kada Mostarci budu cijenili sebe više no druge i kada prestanu gotiviti one što na utakmicama Mostarce nazivaju ciganima i sl, kada o kadrovima u Mostaru budu odlučivali Mostarci bez gluposti "odkud njega i sl." može se tada nadati građanskom duhu. Do tada Mostarci će ostati fosilizirani umovi ćije postojanje ni u pričamao o mostarskom humoru neće ostati.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +5
... napisao Nina-Split,
Kolovoz 22, 2008
Moj lipi Marine.Toliko si toga prominija u Mostaru da se ni sam ne mozes snaci, a di cu onda bidna ja.Niti jednu ulicu vise neznam i di god krenem moram imati kartu Mostara, i to dvije.Nazivi prije i poslije bidnog rata za ulice koje san imala u malom noktu.A de sad da ne pominjem objekte i ostalo.Neznan za sta se ti cudis!Pa imo si vremena da sve uradis onako kako mislis da je sve o.k.a vidi sta si ti uradija.Pustija si jadne radnike na biro a sada pametujes.E to ne ide zajedno.Razmisli sta san ti ovim putem rekla.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +15
... napisao orkan...,
Kolovoz 22, 2008
MARINE kapa do poda.još gledam tvoju sliku rondoa kafane gradske raje meni to puno znači kao sinu ovih ulica ovoga grada,al na žalost kako moju tvoju i naših istomišljenika ovi nekulturni došljaci unesoše nekulturu u naš mali grad al valja nam se hrvat sa njima kako ovima što šljegoše sa zapada i sjevera tako i onima sa juga i istoka.MARINE TOPIČU SVAKA ĆAST NA ISKRENOM I ALARMANTNOM TEKSTU
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao Široki Brijeg,
Kolovoz 22, 2008
Za KjKK Za ljude koji su se trudili ti ih nazivaš seljacima. Tko tebi smeta uči i zaposlit ćeš se
izbriši
loš
dobar
Glasaj: -1
... napisao mmm,
Kolovoz 22, 2008
Marine, trebao si se ranije oglasiti....... U pravu si............ne zivim u Mo ali dodjem svake god............i tacno je sto kazes/ Nisam zaboravila baste na Rondou , tacno je i to da su Turci donijeli dosta lijepih gradjevina.....
Slazem se sta je napisao "Kolovoz"...........
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +5
... napisao Atila Mostar,
Kolovoz 22, 2008
Kad bi netko tko ne zna dotičnog gospodina čitao ovaj tekst bio bi oduševljen njegovomlucidnošću, hrabrošću i sposobnošću da se dotakne srž problema u ovom gradu. No ipak! Taj isti gospodin godinama je drmao Urbingom, šutio i nijemo gledao izgradnju mansardi u gradu, nije poduzimao ništa u sveziurbanizma itd.itd. Naime, tipičan je to ''Mostarac'': kritizer, pametnjaković, sveznalica, ljepotan. Ništa konkretno nije poduzeo da do ovog ne dođe, A MOGAO JE
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +26
... napisao mmm,
Kolovoz 22, 2008
tacno,,,,,,,,,,samo se bojim da je kasno,,,,,, Ko ce zaboraviti kafanu i baste na Rondou???
sada beton!!!!!!!uzas!!!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +5
... napisao __,
Kolovoz 22, 2008
tako je Atila
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao Čuk,
Kolovoz 22, 2008
Sjeti se što si ti Topiću 1992 i 1993 radio, ti i tvoj HDZ. Gdje si mansardu naguzio? Daj ne kenjaj majke ti!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +14
... napisao Boss,
Kolovoz 22, 2008
Bravo ksenofobi i neradnici, ma bravo. Samo nek mi netko navede jedan moderan zapadni grad koji je nastao prirodnim prirastom, a ne doseljavanjem. Tu je obično problem što ovi koji dosele imaju veće ambicije, pa "domaći" u tome vide prijetnju.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +4
... napisao 111,
Kolovoz 22, 2008
ja sam mostarac(stari grad),ali moram reći da su mi draži ovi sa strane (jablanica, konjic, čapljina) vrijedni ljudi sto rade, nego ovi naši "starosjedioci" što samo kritikovat znaju a radnih navika nemaju!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +8
... napisao Domagoj_mo,
Kolovoz 22, 2008
Pa evo tako je kako je. Al ajmo zasukat rukave i krenut u otvoreniji rat. Sa i zap hercegovina odlično surađuju. U svim javnim firmama i onim koje su pred privatizaciju su ljudi iz zap hercegovine. Točno je da postoji neprirodan antagonizam. Ali od mostara prema zap herc samo deklarativni a kako se ovdje lijepo reklo od zap herc prema mostaru praktični. Svak od nas ponaosob bi se trebao hrvati na svom radnom mjestu, doma i na ulici u društvu od ovakve iskrivljjene stvarnosti koja vlada u gradu. Problem je što nema hrvača.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao Dara25,
Kolovoz 22, 2008
Posebno je odvratan zadnji pasus, vrhunac predrasuda i ljudskog jada.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +3
... napisao SLOBODAN PRALJAK,
Kolovoz 22, 2008
Marine jesi mahnit ali si i pošten.U ovom gradu je trenutno najgore biti mostarac.Svaka ti je na mjestu prijatelju ali shvati da su u gradu na vlasti neki drugi ljudi i da smo mi ovdje male mace.A za doa 1120 samo da kažem da nisu Osmanlije donijele kulturu na ovaj dio zemlje nego netko drugi i nemoj vazda srat da su muslimani nastali prije vode.Ovdje se zna kako su nastali muslimani i nije sad to tema.Ja sam često prolazio tom ulicom gdje hoće 4 trake da prave i da sam na mjestu tih ljudi nebi dao da mi netko dira u moje jer zašto Bešlić ne dira u svoje,lako je tuđe uzeti.Nedajte to je vaš grunt.Marine imaš piće gdje te god sretnem a znat ćeš tko sam.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: -2
... napisao odlic,
Kolovoz 22, 2008
Jedan od bolji tekstova koji sam ikad procitao na bljesku. Covjek je u pravu i to mu niko ne moze osporiti. Al kad su se nazivi ulica mjenjali to nikom smetalo nije, pa sad se moras osjecati kao turist u svom gradu. samo na gps fali kad setamo gradom
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao Mostaraccccccc,
Kolovoz 22, 2008
svaka čast za tekst dnevnog lista. BRAVO!!!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao Republika Cernica,
Kolovoz 22, 2008
bježi šupak jedan prodani. ko ti se brineš za grad. naravno što se nisi brinuo 92 i 93. Idi kenjčino napi se što jedino i znaš. najbolje je da se ništa ne pravi u mostaru da budemo zadnja kasaba. Došle su nam ulice ko oluk. fojnica je velegrad za nas.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +3
... napisao sab,
Kolovoz 22, 2008
Gospodine Topicu tvoj brat i ti ste godinama kroili politiku ovoga grada!To samo da te podsjetim,hrabar i pomalo bezobrazan tekst zar i ti da se okomis na zapadnu Hercegovinu ti kao "raja" i klub skakaca u vodu i nevidite okupaciju sa drugih brda(nevesinjci,gacani podvelezci............REALNOSTI ni kod tebe!Normalno da nije u redu ovo sto se radi treba se zabraniti bilo kakva gradnja u uzoj gradskoj jezgri!Krenuti prema Koloniji i Rodocu sto uopste nije lose za izgradnju a infrastruktura vec postoi
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao Dara25,
Kolovoz 22, 2008
U jednom dijelu teksta su ti problem oni koji zarađuju novac u Mostaru a ne stoje tu, pa su ti onda krivi i ovi koji su doselili, meni se čini da su tebi krivi svi koji su imalo drugačiji i koji ne žele po čitav dan pametovat i svirat k***u.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao Š.B,
Kolovoz 22, 2008
Ljudi učite i zaposlit ćete se a nemojte se izvlačiti na onima koji dolaze iz drugih gradova
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao Domagoj_mo,
Kolovoz 22, 2008
U svakoj firmi postoje ljudi iz mostara koji znaju bolje. Ali nemaju muda. A onaj koji ima proglase ga ludim. Treba odvojit stranačku politiku od izvora sredstava koja su u vlasništvu malo šire zajednice ljudi. Danad imamo stanje da svi gubimo energiju za 50 likova iz bajke koji ne rade za opće dobro nego isključivo za sebe. To što su oni sami umislili u svojim glavama da su bogovi krivi smo i mi sami.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: -1
... napisao sab,
Kolovoz 22, 2008
za S.B nemoj Marinu da pricas o skolovanju,skolovaniji i obrazovaniji u svakom smislu je od 80% hercegovaca sa svih BRDA
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao Mišo,
Kolovoz 22, 2008
Svaka čast u svemu se slažem Mostar je postao najveće selo
Pozdrav
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao VASA KISA,
Kolovoz 22, 2008
hvala bogu kad sam dozivio da vidim da ima Mostara. dosta ce nas juta jada vidit dok se ovo promjeni. ali dok god nas ima, imamo sanse
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao vlaja,
Kolovoz 22, 2008
eto oni uče,šuti ne kenjaj nego im ćaća proda njivu pa ulete pare da im neko našteli posao a šta ću ja prodat kad mi ovakvi kao Bešlić oduzimaju i ovo malo što imam.A i ti Cernica nemoj njakake puno ,nemoj samo ćućit i pušit u Cernici idi radi nešto samo gledate ko će se smilovat da vam da nešto na onu foru Brato,znaš mene su ti protjerali s one strane. Marine kad ste ti i Ćela vedrili i oblačili ja sam za vas liniju buco,a sada mi pametuješ nešto tu.Normalno da treba seljake oćerati iz grada a i one s druge strane,nemislim da treba Mostar biti kakav je nekad bio ali nemogu ljudima oduzimati zemlju njihovih očeva.Otiđi u Široki pa probaj nekom provuć put preko njive pa ćeš vidit bešliću kako ćeš kući.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao qwerty,
Kolovoz 22, 2008
Dragi moj Marine! Kad si pio i jeo s tim "seljacin" onda je bilo dobro. Tebe boli jer te nema nigdje u talu ni skim. Tvoja retorika je ostala na kafanskom nivou. Ako zelis da nesto dobro uradis za ovaj grad postoji mnogo pametnih načina. Lako je sjediti u kafani, piti viski i držati govore.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +7
... napisao mima sis,
Kolovoz 22, 2008
A daj Marine, o cemu ti pricas...tu si kao fin i posten, a mansardu koju si naguzio pored parka vec godinama stoji kao ruglo.Ali vjerovatno je ne mozes ni zavrsiti jer jbg ipak treba izdrzavati zenu sponzorusu, ostavljati novac po bircevima i sl...Jadan si kao i vecina stavri u ovom gradu
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +11
... napisao bio jedan grad zvao se ......,
Kolovoz 22, 2008
kasno Marko na Kosovo dodje Marina cijenim kao umjetnika i najbolje prica na platnu sa njegovim politickim stavovima se ne slazem vec odavno , a ne slaze se ni on sa onim sto je nekad podrzavao, imao je mnoge izlete sa svojim izjavama ali u ovom tekstu se potpuno slazem , kao mostarac naravno, i mislim da je potpuno u pravu medjutim sada je vec kasno moj Marine i gotovo je , vise se tvoja ne pika kao sto je nekad, nazalost ostaje nam samo da se sjecamo onog nekadasnjeg Mostara i zivimo u mjestu koje se nekad zvao grad odnosno MOSTAR
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +4
... napisao karleone,
Kolovoz 22, 2008
Tačno je da se ZDRAVKO ČULJAK naklepao para skupa sa Eminom Jazvin,vozaju se ,provode se u prijepodnevnim satima,vikendima na raznim destinacijama,a ponekad sei do plaza na Jadranu stigne i nogica od pravnice digne,sve u vrime radno i paradno,za grad Mostar ponizno i jadno.
Marine, ti i tvoja braca ste i doveli seljake u grad, pa kad ste vidjeli da vas ne hebu, vi bi ste ih se kotarisali. Zivio Hasa, dole Ante
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao iskreni,
Kolovoz 22, 2008
sram te bilo ti si bio u vladi 1992i 93 slao si momke na prvu crtu iz zapadne hercegovine,prepo si se odgovornostti za koju bi trebo odgovarat pa se uvlačiš muslimanima'dalje većina mostaraca je vani dođu ljeti pokupe kirije pa na more opet u norvešku austriju itd'sjeti se projektanta kad ti je bruno stojić dao 50.000 00 km, pa stipe marića kad ti je dao bubu auto i masardu iznad urbinga 150 kvadrata pa jozo lijanović u šeretonu zagreb 35.000 00 eur,itd ne seri više
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +5
... napisao mostarka 5,
Kolovoz 22, 2008
Svaka cast za teskt. Dosta vise seljaka u ovom gradu.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao mostarka 5,
Kolovoz 22, 2008
A sto se Marina Topica tice. Ovo sto prica-svaka mu je na mjestu. Ali ne zaboravimo da je Marin srusio kafanu na Rondou i da je Marin promijenio imena mostraskih ulica. Sjecas li se Topicu?
Marin je donekle u pravu, ali to je čovjek koji zna probrat priču za probrana vremena, tako da i ovo sad može pričati jer su drzga vremena..
Ljudi iz ruralnih sredina su ljdi koji su mu grad obranili, a ima ih i g.uzonja koji su došli na gotovo i ovdje se seljače, ali on je to sve u isto koš stavio, zato je rekao samo pola istine.
Dalje, on govori uglavnom o situaciji u zapadnom Mostaru, u istočnom je situacija jednaka, ne gradi se koliko i ovdje doduše, ali i tamo ima dosta "ruralaca".
Mostar kao urbana sredina dolazi na scenu tek dolaskom Austro-ugarske, razvija se industrija, gradi željeznica, putovi, javna rasvjeta, vodovod, mostovi, škole itd
A sad se to, što nas je u 19.st. primaklo Europi sve zapostavlja, i tu je u pravu...
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +4
... napisao pardsoon,
Kolovoz 22, 2008
Dajte nem jos vise parkova i igralista !
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao bazooka,
Kolovoz 22, 2008
I tim ljudima koji su mahom iz srednje Bosne i zapadne Hercegovine, koji su branili ne samo ovaj grad nego i širi prostor, treba pokazati zahvalnost na bilo koji način, kao što Hrvatska dijeli stanove, zašto ne i njima isto, oni su nama svoje živote davali!!!
A svim g.uzonjama bilo koje vrste i vjere i nacionalnosti, na ovoj i onoj strani treba m.uda objesit i sikter!!!!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao Mostarci,
Kolovoz 22, 2008
To Topicu, prvi put da neko ovako reaguje, Dosta je bilo djeljenja na nacionalnoj osnovi, hajde da se djelimo na gradzane mostara i na novopridosle seljake u njemu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pa seljaci ovo i jesu zakuhali da bude na naicionalnoj osnovi, da nije tako onda bi se narod odavno digo na seljake da ih iscera iz grada, to je uradzeno po onoj staroj, dok se dvoica biju treci iskoristava, u ovom slucaju su seljaci ti treci!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao bazooka,
Kolovoz 22, 2008
Zato Topiću, nisu svi iz ruralne sredine g.uzonje i seljačine!!!
Ne stavljaj sve u isti koš! Dosta njih koji su protjerani iz svoga u Konjicu ili Bugojnu ovdje žive i rade godinama, normalno baš kao i mi, a nemaju nikakav "kompleks Mostara"
I da se razumijemo, ja sam rođeni Mostarac, da ne bi bilo da sam u sukobu interesa...
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +7
... napisao pinki,
Kolovoz 22, 2008
To Topicu, bolje ikad nego nikad. još samo prizna ono što ti je Nina kazala. zaboravio si da si upravo ti i tvoj brat krivi za te stvari koje danas spominjš. Sve je to istina da su mostarci iščezli na ružan način od grmalja koja si ti uveo na mala vrata a onda i tebe pojeli pa sada si našao kukati. Osnuj novu stranku izvni se mostarcima za tvoje greške i svi ćemo za tebe glasati.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +3
... napisao Mostarac11,
Kolovoz 22, 2008
Marine, prica ti je super, kao i uvjek . . . samo to lici na "psi laju, karavane prolaze" . . . daj malo akcije, pozovi raju na ulice, doslo je vrijeme, dokle cemo sutiti i trpiti nepravdu . . nisu nama skutori krivi nego mi sami jer smo im to dozvolili . . sta rece ovaj iznad sa Listice, ovaj "pametan i obrazovan" kako su i u sportu i u svemu bolji . . pa lako je sa ledja mostara (posta, 11KM pretplata) praviti dvorane kad su direktori svi redom anti-mostarci . . . dosta je price, akcija, nije jos kasno kako vecina misli . . Marina za gradonacelnika!!!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao bazooka,
Kolovoz 22, 2008
Ne, ne u krivu ste, Topić je Mostarac, ali domoljub prvenstveno, dakle Hrvat!
Pa on je u emisiji na FTV uživo izjavio nakon što su svi gosti više oblizali Titu: "Pa ljudi šta vam je ??!! Tito je najveći zločinac koji je odgovoran za smrt 200 000 Hrvata u Bleiburgu!"
A imam osjećaj da vi mislite da se ne može biti Mostarac i Hrvat u isto vrijeme, i tu je vaš problem! Pa to je najbolji Mostarac!! Kao i Bošnjak!!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +4
... napisao nema rata dok ne digne ruku brat na brata,
Kolovoz 22, 2008
Lako je s.ati dok narod gladuje.... Neka nakon mog pitanja krenu odgovori... Da li bi više voljeli da je ostala stara SFRJ ? Da nisu ljudi gladni i žedni, da imaju posao, plate, da idu na more u svoja odmarališta, da nema ubistava, krađa ... da nam pasoš vrijedi 10.000 $ na crnom tržištu, da nam ne trebaju vize, da idemo po farmerke u trst ...
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao sos,
Kolovoz 22, 2008
Malo si se kasno sjetio Marine. Ti i tvoj brat ste te 1992. i 1993. godine godine vedrili i oblačili i ukrali (mislim na novce) što se ukrasti dalo što ste dozvolili da neko drugi vlada gradom. Hoćemo li i vašu imovinu uporediti danas i one davne 1992. godine. Ti si radio u Urbanizmu, a nisi bio obični činovnik, što se tada nisi oglašavao i rekao sve ovo što danas govoriš. Nisi, jer ti je bilo dobro, imao si stranačku plaću (osim one u Urbingu) preko 3000 KM, plus vozača, plus dnevnice. Nema stranke u kojoj nisi bio i dok ti je bilo dobro šutio si. E pun nam je kufer takvih filandri. Ništa nam novo nisi rekao što već 15 godina ne znamo.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +4
... napisao antiruralac,
Kolovoz 22, 2008
svaka cast marine, sve iskreno i ispravno receno.. tuzna i tegobna istina naseg grada.. ali ipak, ne mogu zaboraviti cinjenicu da si upravo ti i tvoji bili medju prvima koji su dozivali i pozivali na ovakvo stanje kakvo vlada sada u gradu.. veliko rvatstvo ruralnih rvata u nasem gradu.. u cemu je problem sada? slab dio kolaca za tebe ostao? precijenio si ruralce? sta god da je, poP**Ili smo ga svi mi zajedno i to debelo.. ruralci naprotiv, uzivaju!!!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +4
... napisao mea,
Kolovoz 22, 2008
evo sam se rodila u Mostaru prije 35 godina, evo živim čitav život u njemu, evo mi se ćaća rodio u mostaru, majke na širokom (ne okolna sela , nego u čaršiji), živi i mostaru 36 godina..........E SAD KLJUČNO PITANJE, KO TO I PO KOJIM KRITERIJIMA ODLUČUJE KO JE , KAD JE , OD KAD JE I KAKO JE J.EBENI MOSTARAC????
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +7
... napisao mea,
Kolovoz 22, 2008
prije rata većina hrvata su bili "seljačine iz cima i ilića",pogotovo ako si išao u crkvu- a pravi mostarci su bili muslimani i srbi,naravno ih oni pogotovo, partijaši iz PO MOGUĆNOSTI miješanih brakova koji nisu ugržavali NAŠU STVAR i bratstvo i jedinstvo,zjenicu naših decenijama zaslijepljenih očiju,koji su dobivali stanove po direktivi, od raznih ondašnjih firmi -hrvat je mogao biti mostarac samo ako je bio udbaš , a i to je morao žešće dokazati.....inače mi to MOSTARAC pravi/nepravi ide čitav život na živce, svi mi smo /ili nismo prije svega ljudi, a onda možemo pričati o kategorijama, london je pun arapa, indijaca, pakistanaca, beč turaka ,pariz alžiraca, ljudi se sele, stanovništvo se mijenja, ne postoji sterilna sredina, ZATO NE SERITE O MOSTARLUKU, nego se prifatimo svi borbe protiv lopovluka...
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +15
... napisao Mostar o Topicu,
Kolovoz 22, 2008
Dakle, ovo bas trazi komentar. Topic se vec 15 godina ne moze odluciti da li napada HDZ ili ga proglasava bozanstvom, da li ga napusta ili se slepa Covicu, da li pljuje po Covicnjaku (Vecernjak) ili Pavkovica moli da mu reklamira izlozbu, da li pljuje po Muselimovicu ili mu ljubi dupe kad mu ovaj napravi izlozbu na Danima Matice, da li mrzi muslimane ili ''bjezi kada vidi dva hrvata zajedno'', da li je dao ulicama imena heroja ili zlocinaca. Topic je 1992. promijenio nazive ulica, Topiceva je vlast davala dozvole za mansarde, a i on je vlasnik jedne od tih nasada na krovovima zgrada koje unakazise Mostar. Istina je da je grad u krizi, istina je da treba na robiju spremiti one koji ruse bastinu, istina je da su na odgovornim polozajima danas ljudi koji ne razumiju i ne vole Mostar, ali je istina i da je Topis podigao mansardu, dotukao Urbing i dao toliko kontradiktornih izjava (ovisno o tomu kome ih je davao) da je najmanje pozvan govoriti to sta govori. Na kraju, nimalo ne podrzavam malogradjanski regionalizam i generalno ocjenjivanje ljudi iz zapadne Hercegovine seljacima ili bilo koje generaliziranje koje sebi dopustaju samo neskolovani zatucanci pa i to negdje smjesta ovu likovnu pijanicu bez kicme i stava.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +5
... napisao babe,
Kolovoz 22, 2008
Topić nije izjavio ništa novo što ranije nismo znali. Čemu ovolika polemika. Sad je tako kako nam je. Istina, može u grad stići ko hoće i odakle hoće sa ne znam koliko para ali "urbanost" se ne može kupiti, nasljediti ili posuditi. To je ono što stekneš a vjerovali ili ne deset ili petnaest godina u gradu NIJE nikome dovoljno da stekne "urbanost". To se prepozna na prvu i to JESTE ONO ŠTO NAS RAZLIKUJE.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao MOST,
Kolovoz 22, 2008
za ovu 35-godišnju glupaču! mostrac se nepostaje nijednim od kriterija koje si ti nabrojala mostarc je stanje svijesti,a to se ne stiče rođenjem, mostarac je nažalost postala velika rijetkost u mostaru ali mlada si ti ,skontat ćeš ti to u slijedećih 35 godina
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao autor,
Kolovoz 22, 2008
ma treba srusiti stari most u mostaru
izbriši
loš
dobar
Glasaj: -3
... napisao bazooka,
Kolovoz 22, 2008
mea upravo tako!
Onaj ko voli svoj grad u kojem je rođen, ali ne nužno, je pravi Mostrac, bio on Hrvat, Musliman ili Srbin. I to treba shvatiti. Ja sam Hrvat, katolik dakle, rođen sam ovdje i volim svoj grad, od Fortice do Žovnice, ali i svoje nacionalno opredjeljenje sa svime što nosi sa sobom
kao što bi trebao i Bošnjak, i Srbin
I ne razumijem u čemu je više problem??
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +8
... napisao ljakse,
Kolovoz 22, 2008
nema veće malograđanštine od dijeljenja ljudi na rođene i doseljenje građane
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +5
... napisao ljakse,
Kolovoz 22, 2008
Jesi li ti Topiću rođeni Mostarac po rođenju ili po zanimanju meni se čini ovo drugo
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao babe,
Kolovoz 22, 2008
sorry ljakse ali ta podjela postoji svugdje u svijetu sviđalo se to nama ili ne (na žalost). To je i sindrom puno većih gradova od Mostara. Za svoga posjeta New Yorku prije par godina primjetila sam da i oni prave te podjele. Istina, oni ne prave rasne ili nacionalne podjele jer je to tamo prevaziđeno ali prave podjele u smislu dali je neko rođeni "Njujorčanin" ili ne. Smiješno ali istinito.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao M2 ch,
Kolovoz 22, 2008
Sve bi ovo bilo divno i krasno da on nije bio na čelu Urbinga godinama, i na kraju je urbing izgašen. Naravno ne samo n jegovom krivicom ali on je bio direktor! Što tada nije ovako pričao??
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao Grad,
Kolovoz 22, 2008
Eh bazooka da su svi volili svoje gradove nebih mi ratovli jedni protiv drugih i izgubili 200 000 sugradana.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao centrifuga,
Kolovoz 22, 2008
Meni na natjecaju za posao u jednoj velikoj mostarskoj ustanovi, dobronamjerno rekli da vjerovatno necu dobiti posao jer sam ipak iz Mostara. Zapanjeno sam ih gledao, ali tako je stvarno i bilo.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao sudac,
Kolovoz 22, 2008
Marin i njegov brat su vedrili i oblačili u HDZ-u i oni su ti koji su doveli sve ove po kojima sada Marin pljuje. Dakle Marin je taj koji je upropastio grad Mostar i napravio svo ovo ruglo od grada.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao rasta,
Kolovoz 22, 2008
a odakle ti je žena moj marine? pljuješ po okruženju a od njega živiš. e moj marine... http://www.poskok.info/index.php?option=com_content&task=view&id=13023&Itemid=2
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao Boss,
Kolovoz 22, 2008
Mea svaka čast za komentar
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao bazooka,
Kolovoz 22, 2008
grad
slažem se s tobom, da nisu drugi htjeli osvajati i svojatati ne bi rata ni bilo
Al ti bi se trebao okaniti teme rata, rat je prošao davno živiš u prošlosti
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao pjesnik,
Kolovoz 22, 2008
mostar je nekad bio selo obično izlasci ko ovce prvo ispred tina pa papagaj pa garo i kengur sve same face a sad je mostar samo malo veće selo podjeljen na istočno selo i zapadno selo nema mjesta nezadovoljstvu to smo mi
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +7
... napisao bazooka,
Kolovoz 22, 2008
Vjerovao ti meni il ne, danas kad odem na Stari most, bez obzira na negativne konotacije koje on kroz povijest vuče za katolike u ovom gradu, osjećam se ponosan jer grad u kojem sam rođen ima nešto tako staro i lijepo...ali kad vidim skakače koji zabranjuju ljudima obilježja bilo kakve nacije osim svoje, povraća mi se, a takva atmosfera vlada tim dijelom grada nažalost..
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao vodopad,
Kolovoz 22, 2008
Marin Topić je veliki egoista kojega zanima samo osobna dobit, veliki pozitivac u slikarstvu, a veliki negativac u politici. Nekada je govorio kako je budućnost preostalih Hrvata u unitarnoj, jedinstvenoj Bosni i Hercegovini, usput hvaleći sebe i svoga brata Jadranka, kao spasiocima bh Hrvata čija ih je sudbina interesirala kao i sudbina aboridžana. Najprije je bio u HDZ-u, pa Radom za boljitak, za HKD-u.. pa sad opet HDZ za koju je rekao da jedino rješenje za BiH Hrvate,pa kad je otišao rekao da HDZ kao stranka treba nestati s BiH političkog neba, možda je "malo" popio kad je ovo govorio, ali znam da je govorio. Dobro ste i vi Topići udomili svoju rodbinu od Landeka i ženine mu rodbine jake u Sarajevu bez koje bi propao kao pile u moru, čovjek ne zna sastaviti dvije riječi ako ne uvježba i neko mu ne napiše,Topića, Crnoja, Loza, Nožića i da ne nabrajam. Nisi ništa bolji od ovih koje kritiziraš, a imao si šansu da ovo davno kažeš, a ne sad pred izbore. Koliko danas slikar Topić treba potrošiti kista, boja i platna da bi dobio novce kao u politici.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +4
... napisao Tarzan,
Kolovoz 22, 2008
Topiću iskompleksirani i***te, kao trebalo bi spriječiti da se doseljavaju seljaci u grad. Jedna novost za tebe k*****u - Mostar se jedino može izdignut iz ove bijede na rukama radnika i onih koji su se naučili grčevito boriti u životu. A takvi kao ti što potucaju ćoše po kafanama i žugaju na sve živo nek zaborave bilo kakvu privilegiranost!
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao Sky,
Kolovoz 22, 2008
Tacno se po komentarima vidi ko je ROLLING STONES, a ko je unutar table ;-) Svaka mu je na mjestu, samo je tuga da sve, kako njemu tako i ostalima, ostaje na retorici. Jedini koji s rijeci prelazi na djela je onaj mostarski zet, bivsi glasnogovornik OSCE-a, ime mu zaboravih, ali i njega vec gone neke druge ideje. Eno skoci i s mosta ;-)
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao balinovac,
Kolovoz 22, 2008
Ivano Balic rules
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao Semir Drljevic Lovac,
Kolovoz 22, 2008
marine ti si pravi mostarac
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao xxyao,
Kolovoz 22, 2008
Nisu vam ti 'seljaci' smetali kad vam branili Mostar. Ljudi se dijele na dobre i loše. Fuj, fuj tekst. Ko baca smeće u Radobodlju?! PRAVI MOSTARCI. Dedo im je iz Mostara
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +3
... napisao žžžžžž,
Kolovoz 22, 2008
isti taj topić rekao je da mu kavana Rondo "miriše previše mostarski", te ju je srušio, a danas je slika i cvili za njom
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +4
... napisao bazooka,
Kolovoz 22, 2008
xxyao
ovi što su na vlasti nisu branili Mostar sigurno, nego brojali pare u ćošku, a pravim ljudima sa strane koj su ga branili treba spomenike podignut, u najmanju ruku!
qui primitivus mostariensis criticus et cafe exestus. Honores mutant mores. Marine si tacuisses, philozophus mansisses, noste et ipsum! Res, non verba! Sapient sat.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +0
... napisao cvijece,
Kolovoz 22, 2008
a joj, a sjecam se kad prodana zgrada Projektanta i braca Topici su podijelili pare od nje. nikad mi nije bilo jasno kako neko moze prodati nesto sto nije njegovo.eto, nego nekad je i on bio "clan ekipe", sad je ispao, pa okolo kuka.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +2
... napisao doda,
Kolovoz 22, 2008
Topicu ti si obicna pijana budala, ja sam Mostarac, i neka Hrvata iz zapadne Hercegovine, meni ne smetaju nimalo, oni nas barem neće klati ko ostali "bratski" narodi.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: -1
... napisao doda,
Kolovoz 22, 2008
i jos nesto, da nije bilo Hrvata iz zapadne Hercegovine danas bi Mostar bio ko Zenica ili Sarajevo, bez Hrvata.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: -1
... napisao leo2 ,
Kolovoz 22, 2008
Koliko je ovdje gluposti izrečeno: 1. Obnovljeni su svi mostovi iz doba Austro-Ugarske, obnavlja se stara gimnazija, obnavljat će se i treća osnovna. 2. Odakle je Mijo Brajković, direktor najbolje mostarske i bh tvrtke. Marine, frustrirano laprdalo, ne unosi razdor među Hrvate, ili si plaćen za to. Da nije bilo hrvatskog jedinstva u obrani Mostara sad bi ti bio u Norveškoj negdje ili bi ko Komšić igrao ulogu za potrebe promocije multinaccionalnog Mostara, kao Komšić u Sarajevu. Bolje ti je ne javljaj se više.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: -1
... napisao praljak general,
Kolovoz 22, 2008
Marine pijanduro i prodajni glupane..za 100 km priča kako hoćeš...a odakle je on u iliće doselio? Sa starog mosta???
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao MG,
Kolovoz 22, 2008
potrebno je samo razlikovati bandite-političare na vlasti od poštenih ljudi. To je osnovni kriterij.
izbriši
loš
dobar
Glasaj: +1
... napisao ac,
Kolovoz 22, 2008
marine svaka cast,mrze te ovi radikalni hrvati svi ovi sto su napisali protiv tebe ove glupe tekstove,neobracaj paznju na njih jer oni zele podjeljenost i neki novi mostar sa seljackim predznakom,samo ih nastavi kritikovati oni ce da lagano se kupe iz mostara,nisu oni navikli na cesti odnosno u gradu da zive oni bi da pretvore grad u zivo selo majmuni jedni nekulturni svaka cast marine svaka ti je na mjestu pa njima se svidjalo nesvidjalo nema veze ali to su sve cinjenice i realnost sto si rekao SVAKA CAST MARINE!