|
Istraživanje pokazalo da obilan doručak (ipak) pomaže u mršavljenju |
|
|
Svijet - Zdravlje | Četvrtak, 19 Lipanj 2008
O bilan doručak je uistinu najvažniji obrok dana, barem kada je u pitanju skidanje kilograma. Tako su znanstvenici otkrili da obilan doručak ima pozitivniji učinak na vitkost nego niskokalorični doručak. Tijekom nekoliko
mjeseci, u jednom istraživanju pretile žene koje su više od polovice preporučenih dnevnih kalorija pojele za vrijeme doručka, izgubile su više kilograma od onih koje su doručkovale manje kaloričnu hranu, piše BBC.
Doktorica Daniela Jakubowicz, provela je istraživanje na 94 pretile ženske osobe kojima je preporučila određenu dijetu. Svoje pacijentice je podijelila u dvije grupe. Jedna grupa je za doručak jela svega 290 kalorija, dok je druga grupa mogla pojesti čak 610 kalorija. U tom doručku bilo je preporučeno 58 grama ugljikohidrata, 47 grama proteina i 22 grama masnoća.
Nakon četiri mjeseca dijete, žene koje su bile na 'mršavijem' doručku su smršavjele u prosjeku 12,7 kilograma, dok su žene koje su obilno doručkovale smršavjele 10,4 kilograma, prnosi vecernji.hr.
Do završetka osmomjesečne dijete ta se brojka okrenula u korist obilnijeg doručka, te su se one žene koje su jele manje za doručak počele debljati, u prosjeku i do 8 kilograma, dok su žene koje su bile na dijeti s obilnim doručkom izgubile u prosjeku po 7,4 kilograma.
Zaključak je kako male porcije doručka mogu povećati potrebu za hranom, dok 'veliki' doručak kontrolira apetit i sprečava želju za škrobom i slatkim.
|